کد خبر: ۳۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

وزیر نیرو: احتمال جیره‌بندی آب در سال آینده کمرنگ شد

وزیر نیرو گفت: با توجه به افزایش 35 درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به سال های گذشته امیدواریم در سال آینده نیازی به جیره بندی آب نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید چیت چیان شبانگاه چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه پست برق کوهستان مشهد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: البته اگر الگوی مصرف اصلاح نشود ممکن است کشور دچار جیره بندی آب شود. 

وی افزود: تامین آب تابع بارش هرساله نیز هست و امسال تا امروز که سه ماه و 10 روز از سال آبی گذشته متوسط افزایش بارندگی کشور نسبت به سال های گذشته 35 درصد بوده است. 

* تاثیر کیفیت مصرف در جیره بندی آب 

وزیر نیرو گفت: در حوزه آب به صورت طبیعی دارای مشکلاتی هستیم و آنچه می تواند کشور را بر کمبود آب غلبه دهد کیفیت مصرف آب است، یعنی اگر در چگونگی مصرف آب در بخش های گوناگون تجدید نظر شود این مشکل برطرف خواهد شد. 

چیت چیان افزود: ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و همواره در معرض تهدید کم آبی به سر می برد. 

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: منابع آبی کشور در نتیجه تغییر اقلیم، 15 سال خشکسالی پیاپی و گرم تر شدن هوا کاهش پیدا کرده و این در حالی است که نیاز ایران به آب به دلیل افزایش جمعیت، مصارف شرب، شهری، کشاورزی و صنعتی روز به روز افزایش پیدا می کند. 

وزیر نیرو گفت: در باره افزایش قیمت آب برنامه ای نداشته ایم و افزایش قیمت های احتمالی را نیز باید به صورت موردی بررسی و علت یابی کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین