کد خبر: ۳۳۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

حدود یک ماه است که ماجرای دوستی یک ببر سیبریایی با بزی که قرار بود غذایش باشد نظر همه را به خود جلب کرده است. اما چرا این ببر به جای خوردن بز با او دوست شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :
يك ماه قبل بزي به نام تيمور در پارک وحش پریمورسکی در نزدیکی شهر ولادی ووستک در شرق روسیه به عنوان طعمه و خوراك به محوطه ببر سیبريایی به نام آمور فرستاده شد. اين ببر اما به جاي خوردن اين بز اما با او دوست شده و آنها هفته‌هاست كه مثل دو دوست قديمي در كنار هم زندگي مي‌كنند.

اکنون این ببر وبز در کنار هم غذا می‌خورند، در برف با یکدیگر بازی می‌کنند و حتی به شوخی با یکدیگر سرشاخ هم مي‌شوند. علاقه‌مندي مردم به اين ماجرا آن قدر زياد شده كه قرار است در محل زندگي آنها دوربين مداربسته نصب شود تا از نقاط مختلف جهان زندگي آنها قابل ديدن باشد. برای غذای این ببر هر هفته دو جانور زنده به محوطه زندگی او می‌فرستند تا طعمه ببر شوند. کارکنان پارک وحش متوجه شدند که پس از سه روز همزیستی بین این دو جانور، ببر ديگر به دریدن و خوردن بز تمایلی نشان نداد. اکنون تیمور داخل لانه ببر می‌خوابد و آمور اکثر شب‌ها روی سقف لانه.

دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

اما چرا اين ببر بر خلاف غريزه خود بزي كه قرار بود طعمه‌اش باشد را نخورد. راشاتودي در گزارش در اين رابطه چندين احتمال را مطرح كرده است. اولين نكته اين است كه بر خلاف بقيه شكارها تيمور در هنگام رويارويي با آمور نترسيد. كارشناسان مي‌گويند در واقع تيمور مانند يك شكار و قرباني رفتار نكرده و همين مسئله او را متفاوت كرده است. 

مسئله بعدي كه كارشناسان مطرح كرده‌اند احساسات است. آمور هم پس از مدتها از ديدن يك همدم و همبازي خوشحال شده است و احساس كرده كه مي‌تواند ديگر تنها نباشد. علاقه بين اين دو موجود باعث شده تا غريزه كنار گذاشته شود و بز تبديل به شكاري براي ببر نشود. اما آيا جاي تيمور براي هميشه امن است ؟

دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

هيچكس جواب اين سوال را نمي‌داند. اگر روابط ميان آنها عميق شود ممكن است آنها هميشه دوست باقي بمانند. بعضي كارشناسان مي‌گويند اين قضيه مي‌تواند تا زماني ادامه پيدا كند كه ببر گرسنه نباشد و غذا برايش فراهم شود. بعضي‌ها تيمور را هم چنان در خطر مي‌دانند دیمیتری مزنتسوف، مدیر باغ وحش مي‌گويد: خطری که این بز با آن روبه‌رو است بیشتر از خطر زندگی انسان در کنار انسان دیگر نیست.

او مي‌گويد: مردم باید به رفتار خود ما انسان‌ها فكر كنند. در گوشه و كنار دنيا جنگ است. ولی این دو حیوان کاملا متفاوت می‌توانند در صلح و آرامش با یکدیگر زندگی کنند.

دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین