کد خبر: ۳۳۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی با شرکت‌های جعلی

مردی با 24 خط تلفن به کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی دست زد. این مرد با تأسیس شرکت‌های جعلی به فریبکاری در شهرهای شمالی پرداخت تا اینکه به دام افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایران نوشت: عملیات پلیس آگاهی مازندران برای ردیابی و بازداشت این شیاد با دریافت گزارش‌هایی از اقدام‌های خلافکارانه وی در دستور کار مأموران قرار گرفت.  بر اساس گزارش‌های دریافتی پلیس، این مرد با تأسیس شرکت‌های جعلی تحت عنوان شرکت‌های سهامی خاص و همچنین تصرف اراضی ملی، زمین‌خواری و دریاخواری، بیش از 130 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.  دستورات قضایی برای بازداشت این شیاد از سوی دادستان شهر نوشهر صادر شده بود.

بر اساس این دستور قضایی کارآگاهان آگاهی مازندران مأموریت یافته بودند تا هر چه سریعتر این کلاهبردار را ردیابی و دستگیر کنند.

در حالی که اطلاعات اندکی از محل اختفای وی در اختیار پلیس بود، مأموران تجسس‌های فنی و اطلاعاتی گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند.  با گذشت چند روز از عملیات ویژه پلیس آگاهی، ‌آنان ردی از این مرد را در یکی از شهرستان‌های اطراف پایتخت به دست آوردند.

بر اساس این ردپاها مرد تحت تعقیب پس از فرار به این شهر، زندگی پنهانی‌ای را آغاز کرده بود.  با توجه به اهمیت ماجرا مأموران با دستور قضایی در قالب چند تیم عملیاتی به این شهر اعزام شده و بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه وی را در دستور کار خود قرار دادند.

در جریان این تجسس‌ها بود که آنان دریافتند مرد شیاد سوار بر یک خودروی سواری به همراه یکی از همدستانش قصد فرار به سمت تهران را دارد.  با توجه به این سرنخ کارآگاهان مسیر حرکت او را تحت کنترل‌های نامحسوس خود درآورده و اقدام به تله گذاری‌های نامحسوس برای به دام انداختن وی کردند.

سرهنگ «احمدرضا رستمی» رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر افزود: در پی ارجاع پرونده قضایی در خصوص شناسایی و دستگیری کلاهبردار130 میلیارد تومانی از دادستانی نوشهر، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات فنی و پلیسی دریافتند مرد شیاد با تأسیس شرکت‌های جعلی تحت عنوان شرکت‌های سهامی خاص و همچنین تصرف اراضی ملی، زمین خواری و دریا خواری، بیش از 130 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و در حال حاضر متواری است.

مأموران پلیس با اقدام‌های فنی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی، سرانجام موفق شدند مخفیگاه این مرد را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کنند.  با هماهنگی قضایی مأموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه مرد کلاهبردار را هنگام تردد در یکی از محورهای مواصلاتی استان تهران به همراه همدستش دستگیر کردند.

مأموران در بازرسی از داخل خودروی این شیاد موفق به کشف24 گوشی تلفن همراه، 30 سیمکارت ایرانسل و 5 سیمکارت همراه اول شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین