کد خبر: ۳۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

آل اسحاق: عمر گفتمان «احمدی‌نژاد- مشایی» به پایان رسیده است

روزنامه آرمان در گفت و گویی با یحیی آل اسحاق نوشت: حضور وزرای کابینه احمدی‌نژاد به معنای زنده نگه داشتن گفتمان احمدی‌نژاد نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته وی، اغلب اين افراد بدون در نظر گرفتن انتساب خود به دولت احمدي‌نژاد وارد رقابت‌هاي انتخاباتي مجلس شده‌اند. اين در حالي است كه بسياري از اين افراد با حاشيه‌هاي دولت احمدي‌نژاد مشكل داشتند و به ويژه از جريان انحرافي تبري مي‌جويند. حتي حزب «يكتا» كه توسط برخي از اين افراد تشكيل شد در جهت استقلال اين افراد از احمدي‌نژاد شكل گرفت.

ان عضو سابق حزب موتلفه گفت: به نظر من عمر گفتمان «احمدي‌نژاد- مشايي» به پايان رسيده و اين گفتمان به دليل مشكلات ساختاري و محتوايي كه دارد، نمي‌تواند دوباره در صحنه سياسي ايران حضور موثري داشته باشد.

بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه بخوانید:

چرا موتلفه با تمام سرمايه خود نظير آقاي حبيبي، بادامچيان و شما وارد عرصه انتخابات شده و فرصت را به جوانان نداده است؟آيا اعضاي ارشد موتلفه براي جلوگيري از پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پيدا كردند يا اينكه موتلفه به دنبال تريبون در مجلس شوراي اسلامي است كه سال‌ها از آن بي‌بهره بوده است؟

در ابتدا بايد عنوان كنم كه بنده عضو هيچ حزبي نيستم و در شرايط كنوني با موتلفه همكاري نمي‌كنم. اين در حالي است كه منش و شيوه موتلفه را مي‌پسندم و به اين روش علاقه‌مند هستم و احترام مي‌گذارم. بنده يحيي آل‌اسحاق هستم و لاغير. نكته ديگر اينكه مبناي تفكر موتلفه براساس ياري دادن به نظام جمهوري اسلامي استوار شده است. در نتيجه هر زمان كه نظام نياز به ياري داشته باشد موتلفه با تمام قدرت در صحنه حضور خواهد داشت. موتلفه هيچگاه به دنبال سهم خواهي نبوده است. اين در حالي است كه اغلب احزاب براي تصاحب قدرت فعاليت مي‌كنند و همواره تلاش مي‌كنند منفعت و قدرت بيشتري كسب كنند. در شرايط كنوني نيز موتلفه به صراحت عنوان كرده نسبت به هيچ كدام از ليست‌هاي انتخاباتي سهم خواهي نخواهد كرد. با اين وجود در شرايط كنوني حزب موتلفه نسبت به گذشته فعاليت خود را افزايش داده و بيش از 80 جلسه بحث و هم انديشي با طيف‌هاي مختلف اصولگرايي برگزار كرده است. در نتيجه اين حزب تلاش خود را در جهت همگرايي و وحدت اصولگرايان به خوبي انجام داده و نقش مهمي در اين زمينه داشته است. نكته ديگر اينكه برخي اعضاي حزب موتلفه مانند آقاي حبيبي هيچ گونه تمايلي براي حضور در انتخابات نداشتند و به دليل اصرار زياد برخي اصولگرايان در انتخابات ثبت‌نام كردند.

آقاي باهنر به عنوان يكي از شخصيت‌هاي تاثيرگذار اصولگرايي نيز در انتخابات ثبت‌نام نكردند. خلا ايشان در فضاي انتخاباتي چه پيامدهايي براي جريان اصولگرايي خواهد داشت؟

اصولگرايان به دنبال جايگزين كردن فرد مناسبي به جاي ايشان هستند. اصولگرايان همواره تلاش كرده‌اند كه به صورت جرياني حركت كنند و زياد متكي به افراد نباشند. در نتيجه فقدان آقاي باهنر كه حضور موثري در مجلس شوراي اسلامي داشتند با چهره‌هاي جديدتر و پرانرژي‌تري در آينده برطرف خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین