کد خبر: ۳۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

نهاوندیان: دولت برای تقویت وحدت امت اسلامی آمادگی دارد

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با تاکید بر ضرورت اتحاد، انسجام و هوشیاری مسلمانان در برابر دشمنان، گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان در منطقه با سیاست‌های خصمانه بدنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی در دیدار رییس دفتر رییس‌جمهور، با اشاره به لزوم هم‌اندیشی و برگزاری محافل علمی با حضور اندیشمندان دنیای اسلام، افزود: لازم است با گفت‌وگو، تعامل و گسترش مناسبات میان علمای جهان اسلام در جهت تقویت وحدت، همدلی و انسجام امت اسلامی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما خواستار روابط محکم با همه مسلمانان در همه زمینه ها بویژه در خصوص مباحث علمی هستیم.

وی در این دیدار از تلاش ها و اقدامات رییس جمهوری و دولت یازدهم در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌جمهور به آیت‌الله سبحانی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و منطقه وظیفه همگان است که با تمام توان در راستای افزایش وحدت و انسجام مسلمانان تلاش کنیم.

وی ضرورت اتخاذ رویکرد وحدت‌گرایانه و توجه به مسائل کلی جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید این است که با برقراری روابط دوستانه و صمیمانه از گسترش و قوت جریانات ضد اسلامی در جهان جلوگیری کند که در این راستا اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای مسلمان اتخاذ شده است.

وی با بیان این‌که «متاسفانه برخی کشورهای منطقه با هزینه‌های گزاف به دنبال منافع سیاسی و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند»، تصریح کرد: باید به جای تقابل و دشمنی برای اتحاد و انسجام مسلمانان تلاش شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: دولت آمادگی دارد در حوزه دیپلماسی عمومی با کمک علما و اندیشمندان حوزه‌های علمیه زمینه‌های گفت‌وگو و نزدیکی علمای جهان اسلام را در راستای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین