کد خبر: ۳۳۹۸۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کمپین رئیس سازمان محیط‌زیست برای کاهش آلودگی هوا

درد مشترک، درمان مشترک/ به کمپین کاهش آلودگی‌‌هوا بپیوندید+حمایت ظریف و مولاوردی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با راه‌اندازی چالش «دمای 18 درجه» از دوالتمردان و عموم مردم خواست که برای مقابله با آلودگی هوا و کمپین جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به این چالش ملی بپیوندند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- معصومه ابتکار در صفحه تلگرام خود با اعلام راه‌اندازی چالش «دمای 18 درجه» به انتشار تصاویر نامه‌نگاری‌های انجام شده در این باره پرداخت.

به گزارش آفتاب، وی همچنین در نامه‌ای به معاونان ریاست‌جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور تاکید کرد: «نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر در کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور و لزوم کاهش میزان مصرف انرژی که تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در اجرای مفاد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور و ماده 150 قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، دمای فضاهای بسته، ساختمان‌های تابعه در کل کشور طی ساعات کاری در اتاق‌ها از 21 درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از 18 درجه سانتی‌گراد بیشتر نبوده و از روشن‌بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌کننده سوخت در روزهای تعطیل جداً خودداری شود.»

به گزارش آفتاب، آلودگی هوای تهران و برخی دیگر از کلانشهرهای کشور در سه هفته اخیر آلوده بوده و در برخی مواقع نیز منجر به تعطیلی مدارس شده است.

اخیراً نیز رییس‌‌جمهور در جلسه هیات دولت با تأکید بر لزوم تلاش برای رفع کامل نگرانی مردم در خصوص آلودگی هوا، اعلام کرد که در هیات دولت برای رفع آلودگی هوا تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت اتخاذ شد که همه دستگاه‌های ذیربط باید اجرای جدی آن را مورد توجه قرار دهند.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در یادداشتی درباره آلودگی هوا که در کانال تلگرامی‌ خود با عنوان "درد مشترک، درمان مشترک" منتشر کرد، با اشاره به اینکه "گویا دیگر باران و برف هم زورش به ما نمی‌رسد"، نوشت: وقتی ما، تاکید می‌کنم ما، برنامه‌ای جامع و اساسی برای پاک کردن شهر از آلودگی‌هایی که به دست خودمان ایجاد می‌کنیم، نداریم، از طبیعت چه انتظاری داریم؟! یکی از تجربه‌های موفق دنیا، شهر مکزیکوسیتی است که در دهه 1990 یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان بود؛ اما نه تنها با اجرای یک برنامه جامع موسوم به proAire توانست ظرف حدود ده سال، مساله را حل کند، بلکه در سال ۲۰۱۳ جایزه پاک‌ترین شهر دنیا را هم از آن خود کرد...واقعا چرا ما نمی‌توانیم این دغدغه‌ها را از سر راه جامعه برداریم؟! 

وزیر بهداشت افزود:... تا وقتی آلودگی هوا را هم دستاویز رقابت‌های سیاسی می‌کنیم، تا وقتی اعتماد و مشارکت مردم را پایه و اساس برنامه مبارزه با آلودگی هوا قرار ندهیم، اوضاع همین است... مشکل اصلی، به گمان من، عادت مسوولان به انداختن توپ در زمین دیگران است. نوعی آلودگی در رفتار جمعی و مدیریتی ما آنهم که نیازمند درمان فوری است. دردی که هم مردم خوب لمس کرده‌اند و هم نخبگان جامعه.برای درمان دردهای مشترک، باید از خود شروع کنیم. و زمزمه کنیم که ... این درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی شود.»

حمایت ظریف و مولاوردی

دعوت معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا مورد استقبال و حمایت بسیاری از مخاطبان فضای مجازی قرار گرفته است. در همین‌باره محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان(اینجا) و شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده(اینجا) نیز با انتشار یادداشت‌های کوتاهی، از این چالش حمایت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
1
مربوط به بنزین های پتروشیمی احمدی نژاده!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
اول به كمپين عليه پارازيت بپيونديد ...
...
|
Germany
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
1
0
دیگه خانم ابتکار نمیگن بنزین تولید داخل آلوده است و باید از خارج بنزین یورو 4 وارد کنیم و بعد مشخص بشه که اندازه یورو 2 هم استاندارد نداره و بعد مشخص بشه که از اون بدتر اندازه بنزین داخلی هم کیفیت نداره .
خانم ابتکار مسئول این آلودگی مستقیم به شما بر میگرده که فقط منافع مادی و سیاسی دولت رو دنبال کردید نه اهمیت دادن به سلامت مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
اولين حرف حساب براي چاره جويي در بحث آلودگي هوا در زمستانها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
سرکار خانم دکتر ابتکار. ضمن قدردانی از فعالیت مثبت جنابعالی و لیکن باید توجه داشت که حدود 80% آلودگی هوای شهرهای ایران ناشی از حمل و نقل است و باید تمرکز اصلی بر حمل ونقل باشد، اگر چه در همه زمینه ها و از جمله دمای ساختمانها نیز مشابه کشورهای پیشرفته باید اقدام نمود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین