کد خبر: ۳۳۹۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

کاهش دما در اغلب مناطق کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور از ظهر شنبه تا روز دوشنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب برخی نقاط جنوب، مرکز و به تدریج در استان‌های دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، شمال شرق و شرق بارش باران و برف و دراستان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

وی از شدت بارش در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد،شمال فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان ، کرمانشاه و ایلام خبر داد و افزود: بارش برف می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و در استان‌های جنوبی به سبب بارش باران منجر به آبگرفتگی معابر گردد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد:در روز شنبه این سامانه اکثر مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرقی در استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد. در این روز از شدت بارش در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب ، جنوب غرب و مرکز به تدریج کاسته خواهد شد و شدت بارش در سواحل دریای خزر و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد ، بوشهر، فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

وی از فعال بودن این سامانه در روز یکشنبه در نوار شرقی و جنوب و خروج تدریجی آن در کشور خبر داد و اظهار کرد: طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد پیش‌بینی می شود که وزش باد امروز در جنوب غرب، غرب و شمال غرب و از اواخر امشب و روز شنبه در نیمه شرقی شدید تر خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان از کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: از ظهر شنبه تا روز دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی پیش‌بینی می شود. در روز شنبه دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین