کد خبر: ۳۴۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

اظهار نظر فانی درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی مدارس و شروع سال تحصیلی از شهریور

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه شروع شدن سال تحصیلی در شهریورماه مغایر قانون مجلس است گفت: اگر به تقویم آموزشی جدیدی برسیم که اجرای آن امکانپذیر باشد، حتما از مبادی ذی‌ربط پیگیری خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : علی‌اصغر فانی در حاشیه گردهمایی مدیران ستادی و اجرایی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نهایی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: بنده خودم بیشتر مصر هستم تا نتایج اعلام شود و بتوانیم دوره‌ها را آغاز کنیم البته این موضوع به سازمان مدیریت و سازمان سنجش هم بستگی دارد و فقط می‌توانم در حد وزارت آموزش و پرورش قول بدهم، اما باید هرچه زودتر این اتفاق بیفتد، زیرا این معلمان باید مهر ۹۵ در کلاس‌های درس حضور یابند. ان‌شاءالله زودتر کار به نتیجه برسد.

وی درباره هزینه‌های دوره‌های یک ساله این پذیرفته‌شدگان گفت: در همان اطلاعیه‌ای که صادر کرده بودیم، تاکید شده بود که بخشی از هزینه‌ها را داوطلبان می‌پردازند که هنوز رقم دقیق را نداریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره موافقت با استخدام ۱۵ هزار نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان در سال آینده نیز بیان کرد: این موضوع بستگی به اعتبارات سال ۹۵ دارد. بودجه هنوز مصوب نشده است و اجازه دهید پاسخ این پرسش را پس از تصویب بودجه بدهم. البته باید گفت بودجه استانی آموزش و پرورش در سال ۹۵، ۲۵ درصد رشد داشته اما ممکن است در مجلس تغییر کند.

تجربه کاهش تعطیلات نوروزی مدارس موفق نبود

وی درباره ی احتمال ساماندهی تعطیلات و کاهش پیدا کردن تعطیلات نوروزی دانش‌آموز نیز تصریح کرد: این موضوع که تعطیلات نوروزی کاهش یابد، در سال‌های قبل تجربه شد و موفق نبوده است، اما ما در سال ۹۲ و ۹۳ تلاش کردیم کلاس‌های درس را تا اواخر اسفندماه دایر نگه داریم. اگر بتوانیم به غیر از روزهای رسمی تعطیل، فضاها و مدارس را دایر نگه داریم، می‌توان امیدوار بود که به مرز ۲۰۰ روز آموزشی در مدارس که مصوب شورای عالی است، برسیم.

فانی بیان کرد: شروع شدن سال تحصیلی در شهریورماه مغایر قانون مجلس است و پژوهش‌هایی در این خصوص انجام شده و در حال بررسی تحلیل محتوای پژوهش‌های قبل هستیم و اگر به تقویم آموزشی جدیدی برسیم که اجرای آن امکانپذیر باشد، حتما از مبادی ذی‌ربط پیگیری خواهیم کرد اما باید در نظر داشت که تغییر تقویم آموزشی به این سادگی‌ها امکانپذیر نیست و آن هم دلایل عمده‌ای دارد.

تغییر تقویم آموزشی به راحتی امکان پذیر نیست

وی ادامه داد: شرایط کشور متفاوت است و برخی روستاها که کار کشاورزی انجام می‌دهند، تا پایان تابستان مشغول کار هستند و نمی‌توان به راحتی کلاس‌های درس را از شهریورماه شروع کرد، مگر آنکه حاکمیت به این نتیجه برسد که انعطافی در تقویم مدارس داشته باشیم و آن را بومی کنیم که البته این موضوع هم چندان عملیاتی نیست. در هر صورت اصل موضوع را نفی نمی‌کنیم و در حال مطالعه بر روی آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مناسب‌سازی حجم کتاب‌های درسی خاطرنشان کرد: زمانی که نظام ۳-۳-۶ از چهار سال گذشته استقرار یافت، بازنویسی کتاب‌های درسی آغاز شد و امسال به کلاس پنجم و کلاس نهم رسید. سال آینده نیز کتاب‌های سال دهم تغییر خواهد کرد.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: کتاب‌های درسی حدود ۱۰ پایه بازتالیف شده و دو پایه دیگر طی دو سه سال دیگر انجام خواهد شد. هر کتاب جدیدالتالیف برای اعتبارسنجی برای استان‌ها ارسال و نظرات معلمان و کارشناسان دریافت می‌شود و سپس کتاب‌های درسی زیر چاپ می‌روند؛ البته این موضوع به معنای آن نیست که هیچ تحولی در کتاب‌های درسی نداشته باشیم. تلاش می‌کنیم هر ساله درصدی از کتب درسی متناسب با نیازها، مشمول تغییراتی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین