کد خبر: ۳۴۰۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

خوانندگان نیویورک تایمز:عربستان برای غرب و آمریکا غیرقابل اعتماد و خطرناک است

بسیاری از مشترکان اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در ستون نگاه خوانندگان، عربستان سعودی را «متحدی غیرقابل اعتماد و خطرناک» برای آمریکا و غرب معرفی کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز در زیر یادداشتی با عنوان «عربستان دیگر متحد قابل اعتمادی نیست»، به مشترکان خود اجازه ابراز دیدگاه داده است. اکثریت مطلق خوانندگان نیویورک تایمز موافق این سخن بوده اند. در زیر، چند نمونه از پیام های خوانندگان این روزنامه آمده است:

خواننده ای از کشور انگلستان پیام گذاشته است: «عربستان سعودی وقتی آشکارا از تروریست ها پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کند تا آنان علیه ما اقدام کنند، نمی تواند متحد هیچ یک از کشورهای غربی باشد. عربستان خواستار سلطه بر منطقه است و این شامل جنگ...و ترجیحا جنگ های نیابتی می شود. وقتی رسانه ها بر کاستی های مربوط به ایران تمرکز کنند، چه کسی می تواند از ستم های عربستان در یمن سخن بگوید؟«

خواننده ای دیگر از ایالت نیوجرسی نوشته است:«عربستان سعودی و ایالات متحده معامله ای دارند: آنان نفت تامین می کنند و آمریکا امنیتشان را فراهم می کند. اما اکنون زمان بازنگری فرا رسیده است. سعودی هایی که هواپیما ربایان 11 سپتامبر را فرستادند و پشتیبانی کردند تا بیایند و ساختمان های ما را منفجر کنند، همان سعودی هایی هستند که زنان و کودکان را در یمن بمباران می کنند. همان سعودی هایی که در سوریه و افغانستان نیروهای جهادی (تروریستی) تربیت می کنند، همان ها بوکوحرام، الشباب، جماعت اسلامی و داعش را نیز پرورش داده اند.»
خواننده ای از ایالت فیلادلفیا نوشته است: «ما مردم از رابطه با حکومت عربستان فقط ضربه خورده ایم. آنها در دنیای دیگری زندگی می کنند و باورهایشان بسیار بسیار با اعتقادات ما فرق دارد. ما قطعا به آنان در خاورمیانه نیاز نداریم. وسایلتان را جمع کنید و برگردید به خانه!»

باب گارسیا از شهر میامی نیز گفته است: «سعودی ها حکومتی سرکوبگر در خاورمیانه هستند. آنان خاستگاه معروف ترین تروریست ها در اینجا (بن لادن، 11 سپتامبر، برج الخبر،...) بوده اند و آنان شریعت افراط گرایانه را در سراسر خاورمیانه تبلیغ می کنند. آنها مصداق این زبانزد معروف هستند که با دوستانی اینچنین، چه کسی به دشمن نیاز دارد؟»
خواننده ای از نیویورک با اشاره به عنوان ستون (عربستان دیگر متحد قابل اعتمادی نیست)، نوشته است: «من این احساس را در 12 سپتامبر 2001 داشتم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین