کد خبر: ۳۴۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران:

افزایش نظارت های صوری درساخت وساز

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران گفت: بدلیل نبود کاردان های فنی در چرخه ساخت و ساز کشور، آسیب پذیری ساختمان ها در برابر زلزله و حوادث مختلف طبیعی همچنان ادامه دارد و نگرانی های زیادی را بوجود آورده است.
آفتاب‌‌نیوز : مهدی موذن عصر امروز (سه شنبه) در چهاردهمین مجمع عمومی سالانه سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: نظارت های صوری مشکلات زیادی را در عرصه های ساخت و ساز کشور به وجود آورده و با آمدن زلزله در پایتخت، خسارت های مالی و جانی گسترده ای وارد خواهد شد.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه قرار بود در برابر 200 هزار مهندس، 400 هزار کاردان فنی در حوزه ساخت و ساز کشور فعالیت کنند اما اکنون تعداد کاردان های ساختمان در کشور به حدود 60 هزار نفر رسیده است.

موذن گفت: از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم اجازه ندهد مدیران میانی با تصمیم های اشتباه خود کیفیت ساخت و ساز را بدون نادیده گرفتن کاردان های فنی تحت تاثیر قرار دهند.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: 80 درصد کاردان های ساختمان در کشور علاقمند کارشان هستند و با حذف آنها از چرخه ساخت و ساز، کیفیت ساختمان سازی در کشور بهبود نخواهد یافت.

موذن با بیان اینکه صنعت ساخت و ساز در کشور حال و روز خوبی ندارد، تاکید کرد: افراد صلاحیت دار در این عرصه بسیار کم هستند و وجود کاردان های فنی و معماران تجربی در کارگاه های ساختمان سازی، در افزایش عمر ساختمان ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران خاطرنشان کرد: با وجود گذشت سال ها، هنوز این حلقه مفقوده (کاردان های فنی) مورد استفاده قرار نمی گیرند که به نفع ساخت و ساز کشور نخواهد بود.

موذن تاکید کرد: همه وظیفه داریم صنعت ساختمان سازی را در کشور اصلاح کنیم اما پس از 10 سال، ساختمان های ما آسیب پذیری بیشتری در برابر حوادث دارند.

** وادار به استعفا شدم

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران همچنین به استعفای خود از شورای مرکزی سازمان های نظام کاردانی کشور اشاره کرد و افزود: «آقایان بنده را وادار به استعفا کردند و من نیز از این تصمیم آنها تمکین کردم.»

یک کارشناس امور تاسیسات نیز در این جلسه اظهار داشت: در ایران 300 روز می توانیم از انرژی خورشیدی استفاده کنیم در حالی که این منبع بزرگ انرژی نادیده گرفته می شود.
امیرهوشنگ عاشقان نژاد افزود: سیستم گرمایش خورشیدی می تواند در همه بخش های کشور برای سیستم های گرمایشی استفاده شود؛ حتی می توان از آن، برق مورد نیاز ساختمان را تامین کرد.

وی اظهار داشت: استفاده از سیستم های هوشمند در تاسیسات مرکزی ساختمان ها می تواند بسیاری از هزینه های ساختمانی را کاهش دهد در حالی که این سیستم ها هنوز در بخش ساخت وساز کشور کمتر استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران که پیش از استعفا، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور نیز بود، بدلیل ممنوعیت ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری، استعفای خود را دو روز پیش به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین