کد خبر: ۳۴۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

یک نمایش کمدی موزیکال به کارگردانی سمن قناد در تالار مشایخی روی صحنه رفته است.
آفتاب‌‌نیوز : این نمایش کاری از گروه گره است که به صورت کمدی موزیکال و فانتزی اجرا می‌شود و حالت پانتومیم ندارد. مجید قناد تهیه‌کننده، سمن قناد کارگردان و حامد ادوای مشاور کارگردان این نمایش هستند. جواد قاسم‌لو، آیدا مرادیان، احسان معجونی، پرستو امن‌زاده، سمن قناد و حامد ادوای نیز در این نمایش بازی می‌کنند.

مخاطب این نمایش کمدی-موزیکال بزرگسالان هستند.

ملیکا بکایی دستیار کارگردان، سپهر قناد، طراح و اجرای موسیقی، نفیسه میرشمسی طراح صحنه، زهره مقیمی طراح لباس، محمدامین بخشعلیان طراح نور، حسانه فرقانی طراح گریم، نگین فراهانی طراح پوستر وبروشور و سمانه جویا و مجتبی عرب‌زاده عکاسان این نمایش هستند.

این نمایش کمدی از 13 تا 30 دی‌ماه هر شب ساعت 18 در تالار مشایخی روی صحنه می‌رود.

محمدرضا هدایتی و صالح میرزا آقایی با «فصل نرگس» همراه شدند

فیلم سینمایی فصل نرگس به نویسندگی و کارگردانی «نگار آذربایجانی» و تهیه کنندگی «سحر صباغ سرشت» پس از پژمان بازغی،ریما رامین فر،یکتا ناصر،شایسته ایرانی و سام نوری ، محمدرضا هدایتی و صالح میرزا آقایی را در ترکیب بازیگرانش جای داد.

سحر صباغ سرشت ، تهیه کننده فیلم سینمایی « فصل نرگس» با اعلام این خبر گفت: بسیار خرسندم با نظر و مشورت « نگار آذربایجانی» نویسنده و کارگردان فیلم توانستیم به همکاری با عوامل حرفه‌ای و صاحب سبک و همچنین ترکیب بازیگران متناسب برای هر نقش دست پیدا کنیم .

فصل نرگس دومین اثر سینمایی آذربایجانی بشمار می رود که ژانر اجتماعی دارد و محمدرضا هدایتی و صالح میرزا آقایی به ترتیب نقش های پیام و حبیب را در فیلم ایفا خواهند کرد.

این تهیه کننده در پایان اظهار داشت: این فیلم سینمایی روز چهارشنبه در تهران کلید خواهد خورد.

احتمال باران اسیدی در پراگ، واشنگتن و بوستون

فیلم "احتمال باران اسیدی" نخستین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ها در ادامه حضورهای بین المللی اش در شهرهای پراک ، واشنگتن و بوستون به روی پرده سینماها خواهد رفت.

این فیلم ابتدا در هفته جاری در شهر واشنگتن آمریکا به روی پرده خواهد رفت و بعد از آن در قالب بخش رقابتی بیست و دومین جشنواره فیلم موزه هنرهای زیبای بوستون در این شهراکران خواهد شد و نهایتا از 13 تا 18 ژانویه (23 تا 30 دی ماه) دربخش مسابقه پنجمین جشنواره فیلمهای ایرانی در پراگ شرکت خواهد کرد و با دیگر فیلمهای موفق ایرانی به رقابت خواهد پرداخت.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه مسابقه فیلم نور ابن هیثم اعلام شد

امانه ثبت نام و دریافت فیلم های یک دقیقه ای دانش آموزان برای شرکت در مسابقه فیلم نور ابن هیثم تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پذیرای دانش آموزان علاقمند و مشتاق به شرکت در این رقابت علمی و هنری است.

زمان ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه فیلم نور ابن هیثم تا 22 بهمن ماه تمدید شد. این در حالی است که پیش از این مهلت ثبت نام در سامانه مسابقه فیلم نور ابن هیثم 10 دی ماه و مهلت ثبت اثر در این سامانه 22 بهمن ماه اعلام شده بود. بدین ترتیب با در نظر گرفتن امکان ثبت نام و ارسال اثر به طور همزمان، دانش آموزان علاقه مند به شرکت در مسابقه فیلم نور ابن هیثم می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال فیلم یک دقیقه ای خود با موضوع نور و کاربردهای آن در پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی www.noor.mustafaprize.org تا 22 بهمن ماه اقدام نمایند.

گفتنی است تاکنون بیش از 10 هزار دانش آموز در قالب گروه های دو یا سه نفره برای شرکت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم ثبت نام و پژوهش‌سراهای استان‌های فارس و تهران بیشترین تعداد گروه های دانش آموزی را برای شرکت در این مسابقه اعلام کرده‌اند. پژوهش‌سرای رازی از شهر شیراز با ثبت نام بیش از ۳۵۰ گروه در مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم در صدر جدول شرکت کنندگان قرار دارد.

همچنین پژوهش‌سرای آفرینش از منطقه ۴ و پژوهش سرای ابن سینا از منطقه ۱۵ شهر تهران با ثبت نام بیش از ۲۰۰ گروه در رتبه های بعدی قرار دارند.

حکم‌های جدیدی که تابش زد


اعضای گروه ساماندهی اکران فیلم‏های کودک و نوجوان از سوی علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معرفی شدند.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای راهبری و سیاست گذاری سینماهای کودک و نوجوان، طی حکمی آقایان فرزاد اژدری، محرم براتی و جلیل اکبری صحت را به عنوان اعضای کارگروه هماهنگی و اجرای طرح ساماندهی اکران فیلم های کودک و نوجوان منصوب کرد.

در متن حکم تابش، خطاب به اعضای کارگروه اکران فیلم های کودک و نوجوان آمده است:

«نظر به اهمیت و ویژگی‏‌های مخاطبان سینماهای کودک و نوجوان و لزوم اعتنا به نیازهای فرهنگی، هنری و تفریحی این دو قشر تاثیر گذار در آینده کشور و همچنین با توجه به ضرورت ایجاد شرایطی که تحت آن سیاست‏های حمایتی و هدایتی سینمای ملی ایران امکان تحقق و تداوم یابند، بنیاد سینمایی فارابی در همسویی با برنامه جامع "شورای راهبری و سیاستگذاری سینماهای کودک و نوجوان" و همچنین با هدف توجه توأمان به چرخه‏های تولید، تبلیغ، اکران و جشنواره‏های مرتبط، که بهره‏گیری از تأثیرات هر یک از این چهار بخش بر سه بخش دیگر باید مورد دقت قرار گیرند، جنابعالی را با توجه به گرایش‏ها و تجاربی که در این حوزه داشته‏‌اید، به عنوان عضو کارگروه بازاریابی، تبلیغ و اکران فیلم‏های کودک و نوجوان منصوب می‏‌کنم.

انتظار می‏‌رود در تعامل مستمر با دبیر محترم شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان، جهت نیل به اهداف شورا و اجرای مفاد طرح ساماندهی به اکران فیلم‏هایی کودک و نوجوان که از سوی شورا در اختیار شما قرار گرفته است، برنامه نمایش فیلم‏های کودکان و نوجوانان در اسرع وقت و در سطح کشور، اجرایی شود.

بدیهی است کلیه بخش‏های مرتبط در بنیاد سینمایی فارابی، با همدلی و همکاری، جهت عملیاتی شدن برنامه‏‌های اکران این دو نوع سینما، در کنار شما خواهند بود.

امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره‏‌‏گیری از تمامی استعدادهای نهفته در نهادهای مختلف در سطح کشور، به ویژه مراکزی که دارای انگیزه مقدسِ خدمت به جریان‏های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان جامعه هستند، گام‏های بلندی در این عرصه بردارید و سینمای ایران شاهد استقبال چشمگیر خانواده‏های ایرانی از دستاوردهای ماندگار این طرح باشد.»

پیش از این دبیر شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن حضور در یکی از جلسات شورای صنفی اکران، از تصویب و اجرای طرح اکران فیلم های کودک و نوجوان در برخی سینماهای تهران و شهرستانها خبر داده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین