کد خبر: ۳۴۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
زمين‌لرزه کره‌شمالی؛ احتمالا ناشی از آزمايش هسته‌ای

انجام نخستین آزمایش بمب‌هیدروژنی در کره‌شمالی

سخنگوي دولت ژاپن هم روز چهارشنبه اعلام کرد زمين لرزه در کره شمالي با توجه به تجربه گذشته ممکن است ناشي از آزمايش هسته اي اين کشور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
زمين لرزه اي به بزرگي پنج و يک دهم درجه ريشتر بامداد چهارشنبه ، 19 کيلومتري شمال شرقي سونگجيبائگام در کره شمالي را لرزاند.

به گزارش آفتاب، خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي به نقل از يک مقام دفتر رياست جمهوري اين کشور اعلام کرد زمين لرزه کره شمالي احتمالا ناشي از آزمايش هسته اي در اين کشور بوده است.

سخنگوي دولت ژاپن هم روز چهارشنبه اعلام کرد زمين لرزه در کره شمالي با توجه به تجربه گذشته ممکن است ناشي از آزمايش هسته اي اين کشور باشد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري رويترز،يوشيهيده سوگا در مصاحبه با خبرنگاران افزود دولت ژاپن درحال جمع آوري اطلاعات و تحليل آنها درباره اين حادثه است.

وي تصريح کرد دولت کره شمالي همچنين نشست هايي فوق العاده برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از هنگ کنگ، موسسه مطالعات زمين شناسي آمريکا اعلام کرد زمين لرزه اي به بزرگي پنج و يک دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين، ريشتر، بامداد چهارشنبه به وقت گرينويچ، 19 کيلومتري شمال شرقي سونگجيبائگام Sungjibaegam در کره شمالي را لرزاند.

اين موسسه همچنين اعلام کرد اين زمين لرزه ساعت 01:30 دقيقه به وقت گرينويچ روي داد و کانون آن در عمق ده کيلومتري زمين بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین