کد خبر: ۳۴۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

محکومیت جالب یک مجرم حیات وحش

یک مجرم حیات‌وحش به جای زندان، محکوم به آموزش محیط‌بانی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش انتخاب، صدور حکم جالب یک قاضی دوستدار محیط زیست در گلستان برای جوانی که مرتکب تخلف محیط زیستی شده بود، موج تازه‌ای را در مسیر حفاظت از محیط زیست در این منطقه به‌وجود آورد.

در پرونده تخلف این مرد، قاضی به جای صدور حکم زندان، حکمی محیط زیستی صادر کرد.

مجرم دست به عرضه و فروش 32 قطعه پرنده کوکر و قمری زده بود و در دادگاه بدوی گمیشان محکوم به تحمل شش ماه حبس تعزیری شد که این پرونده با اعتراض وی به دادگاه تجدیدنظر استان گلستان ارسال شده بود.

این دادگاه با بررسی پرونده با اعمال تخفیف حکم، حبس وی را به مدت یک سال معلق و او را مکلف کرد که برای آشنایی بیشتر با چگونگی حفاظت محیط زیست، هفته‌ای یک روز برای آموزش محیط‌بانی و نیز شناخت آثار مخرب شکار غیرمجاز در اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان حاضر شده و پس از یادگیری این موارد نسبت به آموزش آن به دیگران در محل اقامت خود اقدام کند.

در ادامه این حکم آمده است که این رأی دادگاه با هماهنگی و نظارت کامل مأموران اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن اجرایی می‌شود و این اداره موظف است هر دو ماه گزارش اقدامات انجام شده را به دادگاه ارائه کند.

گمیشان با افزون بر 60 هزار نفر در شمال غرب استان گلستان واقع است. منابع آبی، آبگیرها و تالاب بین‌المللی این شهرستان مأمن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر بویژه در این فصل از سال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین