کد خبر: ۳۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

سومالی: سفیر ایران سالم است؛ اخراجش نکرده‌ایم!

وزیر امور خارجه سومالی می‌گوید که دیپلمات‌های ایرانی را از موگادیشو اخراج نکرده و آنها صحیح و سالم‌اند ولی کشورش حق دارد بر اساس ملاحظات امنیتی خود، در خصوص روابط با ایران تصمیم بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«عبدالسالم حدلیه عمر» وزیر امور خارجه سومالی امروز در خصوص دورنمای روابط دیپلماتیک و قطع یا عدم قطع روابط با ایران سخن گفت.

وی که با رادیو فرانسه مصاحبه می‌کرد، در خصوص وضعیت فعلی روابط با ایران گفت: «در حال بررسی گزینه‌هایمان (در برابر ایران) هستیم، سفیر و کاردار این کشور در موگادیشو البته صحیح و سالم‌اند و آنها را اخراج نکرده‌ایم.»

سومالی به دلیل عدم تسلط دولت مرکزی بر همه نقاط کشور و فعالیت پررنگ گروه‌های تروریستی در خاک و جولان دادن دزدان دریایی در آب، مأموریتی سخت و خطرناک برای دیپلمات‌های جهان محسوب می‌شود.

وزیر خارجه سومالی در خصوص دورنمای روابط با ایران گفت: «... اما ما گزینه‌هایی برای اجرایی شدن و حق به اجرا گذاشتن آنها را داریم؛ ما حق داریم که بر اساس نیازها، امنیت ملی و امنیت مردم خود تصمیم بگیریم.»

به گزارش فارس، سومالی به دلیل تخریب زیرساخت‌های اقتصادی در خلال چند دهه جنگ با خارجی‌ها و داخلی‌ها، صادرات چندانی ندارد و این تنها عربستان است که برای تأمین نیازهای غذایی مردم خود، از سومالی شتر وارد می‌کند و این امر به وابستگی اقتصادی دولت سومالی به عربستان انجامیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین