کد خبر: ۳۴۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

بان کی مون آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی را محکوم کرد

'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل متحد با حضور در جمع خبرنگاران، آزمایش هسته ای جدید کره شمالی را محکوم کرد و این اقدام را نقض همه قطعنامه های شورای امنیت و پشت کردن به درخواست های بین المللی برای توقف اینگونه آزمایش ها خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
بان کی مون با حضور پیش بینی نشده در جمع خبرنگاران اعلام آزمایش های هسته ای از سوی دولت کره شمالی را بسیار نگران کننده خواند.

وی افزود: این آزمایش ها بار دیگر قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل را به رغم در خواست ها و انتظارات یکپارچه جامعه جهانی منبی بر توقف این گونه ازمایش ها نقض کرده و در تعارض با هنجارهای جهانی علیه آزمایش هسته ای محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کل سازمان ملل همچنین این اقدام کره شمالی را عامل بی ثباتی شدید منطقه و به خطر انداختن تلاش های بین المللی در مقابله با گسترش سلاح های هسته ای برشمرد.

وی با محکوم کردن شدید این اقدام، از مسئولان دولت کره شمالی خواست تا با احترام به تعهدهای بین المللی خود، بی درنگ هر گونه آزمایش هسته ای را متوقف و به تعهدهایشان مبنی بر 'اتم زداییِ قابل راستی آزمایی' عمل کنند.

کره شمالی بامداد امروز درحالی که چین ،کره جنوبی و آمریکا از احتمال انجام یک آزمایش اتمی در کره شمالی و وقوع یک زمین لرزه در پی آن خبر دادند. با انتشار بیانیه ویژه ای اعلام کرد که این بمب آزمایش شده ازنوع هیدروژنی بوده است که پرتوهای قویتر و قدرت تخریبی بیشتری نسبت به بمب های اتمی معمول دارد.

کره شمالی در اطلاعیه خود آورده است:ما اکنون به یک قدرت و کشور کاملا هسته ای و دارای بمب هیدروژنی تبدیل شده ایم .

بمب آزمایش شده توسط کره شمالی براساس گزارش تلویزیون ملی این کشور، از نوع «اچ بامب» بود که پیش از ظهر امروز به وقت محلی صورت گرفت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین