کد خبر: ۳۴۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

بازگشایی راه 150 روستا در مهاباد

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: با تلاش ماموران راهداری، راه های ارتباطی بیش از 150 روستای این شهرستان بازگشایی شده و تلاش ها برای بازگشایی راه 35 روستای در محاصره برف ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
خسرو مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بارش سنگین برف در این شهرستان با تلاش ماموران راهداری، راه ارتباطی بیش از 150 روستا بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی بقیه روستاهای بتسه نیز به صورت شبانه روزی همچنان تداوم دارد.

وی اضافه کرد: بیشتر دستگاه های برفروب این شهرستان در مسیرهای اصلی به ویژه راههای بوکان و سردشت در حال بازگشایی این مسیرها بودند که بلافاصله پس از پایان بازگشایی آن راهها به مسیرهای روستایی منتقل شدند. 

مصطفوی گفت: تمامی راه های اصلی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد ولی راه های روستایی این 35 روستا که بیشتر در نواحی کوهستانی مسیر سردشت و بوکان قرار دارند، بسته است.

وی ارتفاع برف در مناطق روستایی محور سردشت را 1.5 تا 2 متر و در محور بوکان را 2.5 تا 3 متر اعلام کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود: 33 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل گریدر، لودر، بولدوزر و کمپرسی عملیات برفروبی و نمک پاشی راه های اصلی و روستایی این شهرستان را برعهده دارند.

مصطفوی اضافه کرد: با تلاش راهداران این شهرستان گردنه های برفگیر 'زمزیران' و 'جواله رشان' در مسیر سردشت و 'قره بلاغ' در مسیر بوکان روز چهارشنبه و بامداد روزپنجشنبه بازگشایی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد از رانندگانی که قصد تردد در این مسیرهای ارتباطی را دارند خواست با رعایت اصول ایمنی و تهیه سوخت اضافی سفر کرده و وسایل گرمایشی و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

مصطفوی همچنین از رانندگان خواست از تردد غیرضروری در جاده های برفگیر خودداری کرده یا در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

بارش برف و کولاک کم سابقه که از چهارشنبه هفته گذشته در این شهرستان آغاز شد، بیشتر شهرها و روستاهای جنوب آذربایجان غربی را نیز سفیدپوش کرده و مشکلات فراوانی را برای مردم بوجود آورد. 

بسته شدن راه های روستایی همچنین موجب قطع جریان برق بیش از یکصد روستای این شهرستان شد که تاکنون برق 85 روستا وصل و جریان برق 16 روستا نیز به علت بسته بودن راه های ارتباطی آنها هنوز برقرار نشده است.

از جمعیت 215 هزار نفری مهاباد 148 هزار نفر در مناطق شهری و 67 هزار نفر در مناطق روستایی این شهرستان ساکن هستند.

شهرستان مهاباد با 198 روستا در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین