کد خبر: ۳۴۱۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷

دیده‌بان حقوق‌بشر: عربستان با بمب‌های خوشه‌ای در یمن غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

مدیر بخش تسلیحات گروه دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که استفاده مکرر ائتلاف سعودی از بمب های خوشه ای در صنعا نشان می دهد که قصد این ائتلاف آسیب رساندن به غیرنظامیان است.
آفتاب‌‌نیوز :
این اظهارات مدیر بخش تسلیحات گروه دیده بان حقوق بشر در حالی مطرح شده است که ائتلاف تحت امر رژیم آل سعود از سوی دیده بان حقوق بشر به استفاده از بمب های خوشه ای در یک منطقه مسکونی در صنعا پایتخت یمن متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،'استیو گاز' این مقام دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: استفاده مکرر عربستان و هم پیمانانش از بمب های خوشه ای در یک شهر شلوغ نشان از قصد ائتلاف سعودی برای آسیب رساندن به غیرنظامیان دارد که این جنایت جنگی است. این حملات هولناک نشان می دهد که ائتلاف سعودی اهمیتی برای غیرنظامیان قائل نیست.

پیش از این دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده بود گزارش هایی از انفجار بمب های خوشه ای توسط نیروهای ائتلاف عربستان در یمن دریافت کرده است.

گزارش هیات اعزامی سازمان ملل از کشف 29 تکه از بمب های خوشه ای در روستای العدیر حاکی است.

بمب های خوشه ای به دلیل انتشار بی هدف قطعاتش، معمولا تلفات غیرنظامی فراوان برجا می گذارد.

98 کشور جهان بر اساس کنوانسیون دوبلین (2008) اعلام کرده اند که هرگز از بمب های خوشه‌ای استفاده نخواهند کرد.

ائتلاف عربستان و متحدانش با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری فراری یمن به قدرت و سرکوب نیروهای معترض یمنی، از فروردین ماه اقدام به بمباران مواضع مخالفان کرده است.

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل اخیرا تاکید کرد که از 26 مارس (6 فروردین) تاکنون، دو هزار و 795 غیرنظامی یمنی، قربانی درگیری ها در یمن شده اند.

بر اساس این بیانیه، درگیری های یمن تنها در ماه دسامبر (آذر) به کشته شدن 81 غیرنظامی و زخمی شدن 109 غیرنظامی دیگر منجر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین