کد خبر: ۳۴۱۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

مکارم‌شیرازی: اجازه ندهیم افراطیون اختلاف‌افکنی کنند

یکی از مراجع تقلید گفت: ما دشمنانی داریم که می خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این مرجع تقلید در دیدار آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما دشمنانی داریم که می‌خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهند شد.

وی تصریح کرد: معارفی که اسلام و شیعه دارد، دنیاپسند است، گرچه می خواهند آن را محدود کنند، اما به فضل الهی موفق نخواهند شد؛ خوشبختانه روز به روز مکتب اهل بیت(ع) در حال پیشروی است و همین مسئله داد برخی را درآورده و آنها را نگران کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تمسک به ثقلین را رمز نجات امت اسلام دانست و تصریح کرد: ما به دلیل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از اشتباه در مبانی عقیدتی به دور هستیم؛ اعتقاد به حجیت عقل از افتخارات مذهب شیعه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمینه برای پذیرش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا فراهم است، گفت: در تبیین معارف اهل بیت(ع) باید دقت داشت و از طرح مسائلی که احساسات دیگران را خدشه دار می‌کند باید اجتناب شود و ما در تفسیر نمونه به این مسئله توجه داشتیم و البته شاهد موفقیت و تاثیرگذاری آن حتی در بین اهل سنت نیز بودیم.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید تصریح کرد: مسئله تقریب نباید سبب شود که امتیازات خودمان را بیان نکنیم، منتهی باید با دقت و حساسیت این مسئله را دنبال کرده و به مقدسات دیگران توهین کرده، امیدواریم در مسیر تقریب همین روش دنبال شود.

وی اظهار کرد: اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بسیاری باشیم؛ شیخ الازهر از منادیان تقریب است، اما اخیرا متأسفانه مقداری مسیر خود را عوض کرده و مواضع تندی اتخاذ کرده که جای تعجب دارد و ما نیز در همین زمینه نامه‌ای خطاب به ایشان نوشتیم و نکاتی را که ضروری برای تقریب می‌دانستیم گوشزد کردیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با بیان اینکه استعدادهای درخشان و خوبی در حوزه‌های علمیه داریم که کم نظیر هستند، بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات استعدادها هدر می‌روند، باید این استعدادها شناسایی و حمایت ویژه شوند و امتیازات خاصی برای آنان در نظر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین