کد خبر: ۳۴۱۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

تقدیر سازمان ملل از دولت سوریه

برنامه جهانی غذای سازمان ملل با اشاره به این که تا کنون فقط به 10 درصد از درخواست های این سازمان برای دسترسی به مناطق تحت محاصره در سوریه پاسخ مثبت داده شده بود، در مورد صدور مجوز دسترسی امدادگران سازمان ملل به ساکنان چند شهر تحت محاصره ابراز خرسندی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از منابع سازمان ملل، دولت سوریه روز پنجشنبه مجوز رسمی دسترسی کارکنان و امدادگران این سازمان به شهر های مضایا، نوا و کفریا را به منظور رساندن کمک های فوری به ساکنان این شهر ها صادر کردند.

نهاد مذکور به نقل از اطلاعیه ای از سوی ' یاکوب ال هیلو 'مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در سوریه یاد آور شدکه هم اکنون نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار نفر از مردم سوریه در مناطق غیر قابل دسترسی امدادگران سازمان ملل بسر می برند و بیش از 400 هزار نفر از انان با خطر مرگ ناشی از گرسنگی و بیماری های گوناگون روبه رو هستند.

در این اطلاعیه در مورد سرنوشت صد ها هزار نفر از مردم سوریه که در شهر های دیر الزور، داریا، کفریا و غوطه در محاصره نیروهای درگیر بسر می برند ابراز نگرانی شدید شد و آمده است که در هفته های اخیر تعداد زیادی از مرم این شهر در اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند.
نهاد مذکور اشاره کرده است که برغم صدور اجازه دسترسی امدادگران سازمان ملل به ساکنان برخی از شهر های تحت محاصره ورود و دسترسی این کار کنان به مردم این شهر ها به دلیل تداوم درگیری ها و خطرات ناشی از انفجار مین ها همچنان با پیچیدگی ها و دشواری های زیادی روبرو است.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه این نهاد بار دیگر به طرفین درگیر در سوریه هشدار داده شده است که بر اساس قوانین انساندوستانه بین المللی هدف قرار دادن غیر نظامیان و گرسنگی دادن به آن ها بعنوان تاکتیک های جنگی جرم محسوب شده و از سوی مراجع بین المللی قابل پیگیری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین