کد خبر: ۳۴۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

امروز در ۱۳ استان برف و باران می بارد/ هشدار اختلال درتردد جاده‌های کوهستانی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی، دیروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و از بعداز ظهرامروز،فعالیت این سامانه به تدریج به مرکز، جنوب، شمال و شمال شرق کشور گسترش می یابدو

به گزارش میزان، وی افزود: فردا این سامانه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به تدریج اوایل روز دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور گذر خواهد کرد.

وظیفه آسمان تهران را امروز ابری و همراه با بارش باران و برف، در پاره‌ای نقاط مه آلود پیش‌بینی کرد.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه آلودگی و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی امروز و فردا به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه 1394/10/19: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای ایلام، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر. همچنین در این روز وزش باد شدید در استانهای خوزستان و شرق کرمان پیش بینی می شود.

یکشنبه 1394/10/20: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در دامنه های البرز شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران. در این روز وزش باد شدید در استانهای سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان پیش بینی می شود. در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین