کد خبر: ۳۴۱۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

جوادی آملی: اکثر مردم اسلامشان آدامسی است

مفسر قرآن کریم گفت: اکثر مردم اسلامشان آدامسی است، تا زمانی که مزه دارد نگهش می‌دارند و اگر به سودشان نبود بیرون می‌اندازند، دین آدامسی مشکلی را حل نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) از برجسته‌ترین انبیا است، خداوند توحید و تبری از شرک را در وجود ایشان قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در بخش اعتقادی با شرک مبارزه کرد و در بخش‌های معرفتی مبارزه با جهالت را در دستور کار قرار داد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) در بیان نورانی درباره ذات خداوند فرمودند کسی که تو را نمی‌بیند کور است، گفت: انسان تکیه‌گاهی در درون خود به نام توحید دارد، این امر را ذات اقدس الهی در وجود او مستقر کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید نظام و وحدت خود را حفظ کنیم و قدر خون‌های شهدا را بدانیم، برای هیچ موردی به جان یکدیگر نیفتیم، دشمن از هر راهی نفوذ می‌کند. امیر مومنان(ع) در بیانی فرمودند اختلافات، تند زبانی و بدگویی را کنار بگذارید.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه دو راه برای معرفت وجود دارد، گفت: یک راه درس و بحث عادی است، مانند انسانی که از استاد چیزی یاد می‌گیرد ولی باید در نظر داشت آبی که از درون بجوشد، چشمه است و این راه برای کسب معرفت است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مردم اسلامشان آدامسی است، تا زمانی که مزه دارد نگهش می‌دارند و اگر به سودشان نبود بیرون می‌اندازند، دین آدامسی مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش فارس، استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فطرت را رهبران الهی احیا کردند و طغیان گران، فطرت را خاموش می‌کنند،‌ در حالی که رهبران الهی همواره در مسیر احیای فطرت گام برمی‌دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین