کد خبر: ۳۴۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

قهرمان المپیک دوپینگی از آب در آمد

قهرمان پرتاب دیسک المپیک به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : «ریا استالمن» قهرمان پرتاب دیسک زنان در المپیک 1984 اعتراف کرد که در طول زندگی حرفه‌ای خود اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و پیش از المپیک 1984 نیز این کار را انجام داده است.

او که حالا 64 ساله است، در این باره گفت: در طول دو سال پایانی دوران حرفه‌ای خود من هر روز مقداری از مواد استروئید آنابولیک استفاده کردم. می‌خواستم رقبایم را خیلی سخت شکست بدهم.

استالمن در طول دوران بازیگری‌اش نزدیک به 15 مدال طلا به دست آورد. او در المپیک 1984 لس آنجلس دیسک را 65 متر و 36 سانتی‌متر پرتاب کرد و این در حالی بود که بهترین رکورد او یعنی 71 متر و 22 سانتیمتر قبل از این مسابقات به ثبت رسیده بود.

این پرتابگر که یکی از 17 پرتاب طولانی در تاریخ این ماده را به ثبت رسانده، در سال 1984 به عنوان برترین ورزشکار کشور هلند انتخاب شد. هنوز مشخص نشده که چرا استالمن پس از سه دهه از قهرمانی‌اش در المپیک اقدام به این افشاگری کرده است.

بعید به نظر می‌رسد مدال طلای استالمن از او پس گرفته شود، چرا که با توجه به قوانین و گذشتن بیش از 10 سال از این مدال، پس گرفتن این مدال غیر قانونی است.

به گزارش تسنیم، در مسابقات پرتاب دیسک زنان در المپیک 1984 دسلی دنیز از آمریکا نایب قهرمان شد و ورزشکار رومانیایی به مدال برنز دست یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین