کد خبر: ۳۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

بدرفتاری هواداران ترامپ با یک زن مسلمان دردسرساز شد

بدرفتاری هواداران نامزد جنجالی جمهوریخواهان آمریکا با یک زن مسلمان با واکنش نهادهای حقوق بشر مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از یو اس ای تودی، در پی بیرون کردن یک زن مسلمان از کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، یک گروه حامی حقوق بشر خواستار عذرخواهی ترامپ شده است.

شورای روابط امریکایی-اسلامی با انتشار بیانیه ای خواستار عذرخواهی ترامپ از این زن مسلمان محجبه شده است اما این زن در مصاحبه با آسوشیتدپرس عنوان داشته که هنوز هیچگونه معذرت خواهی از وی انجام نشده است.

رز حامد، ۵۶ ساله که در تجمع تبلیغاتی ترامپ در «راک هیل» در کارولینا جنوبی نشسته بود، زمانی که ترامپ پناهجویان سوری را به گروه تروریستی داعش منتسب دانست، به نشان اعتراض، با سکوت، از جای خود برخاست و در واکنش به این رفتار طرفداران ترامپ با وجودی که رز در سکوت ایستاده بود، شروع به داد و فریاد کردند و در پی این اقدام نیروهای امنیتی این زن محجبه را از محل سخنرانی ترامپ بیرون کردند.

وی در حالی در این مراسم حاضر شد که روی لباسش نوشته شده بود: «سلام، من در صلح و آرامش وارد شده‌ام.»

ترامپ پیشتر نیز خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به غرب بویژه آمریکا شده بود که این دیدگاه وی با اعتراضات گسترده حتی از سوی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس مواجه شده بود.

به گزارش مهر، نخست وزیر انگلیس سخنان چندی قبل نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا درباره مسلمان را «نادرست و احمقانه» خوانده و گفته بود: به عقیده من سخنان او تفرقه افکنانه، نادرست و احمقانه بود. اگر وی به کشور ما سفر می کرد، همه ما را متحد علیه خود می یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین