کد خبر: ۳۴۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

گزارش یک رسانه ایرلندی از جراحی زیبایی در ایران؛ شور زیبایی با تلویزیون و ماهواره مرتبط است

ایران یکی از کشورهایی است که جراحی‌های زیبایی زیادی در آن انجام می شود و این توجه بسیاری از رسانه های خارجی را جذب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : نازنین که روی یک تخت عمل جراحی دراز کشیده می گوید همه این ها را می خواهد؛ سومین عمل بینی، تتو مژه و یک لیپوساکشن برای پاهایش تا ظاهرش درست شود.

پزشک این فرد 40 ساله، دکتر جواد امیرزاده در این رابطه گفت: او دو عمل بینی با دو پزشک دیگر داشت ولی راضی نبود و می خواهد بار دیگر اینکار را انجام دهد.

لیپوساکشن یک عمل جراحی است که در حال زیاد شدن میان زنان ایرانی است. تزریق بوتاکس به گونه و پیشانی برای پنهان کردن چبن و چروک و زدن ژل برای بزرگ شدن لب ها در حال تبدیل شدن به امری عادی در ایران است.

امیرزاد می گوید با توجه به آمارهای رسمی بیش از 40 هزار عمل جراحی پلاستیک در ایران انجام می شود و حدود 60 درصد آن ها را عمل بینی تشکیل می دهد.

اما او که عضو جامعه جراحان پلاستیک و زیبایی ایران است می گوید آمار واقعی بیش از این است زیرا در آمار رسمی کسانی که متخصص نیستند و عمل زیبایی انجام می دهند، حساب نمی شود.

در شهرهای بزرگ ایران به راحتی می توان زن ها و حتی مردهایی را دید که با بینی چسب خورده، در خیابان ها عبور می کنند. در سال 2013 در عمل جراحی بینی رتبه ایران چهارم بود.

فقط زن ها نیستند

هزینه عمل بینی در ایران حدود 1500 دلار است، این در صورتی است که حداقل حقوق ماهیانه در ایران 270 دلار است.

مهرناز، رئیس یک شرکت بازرگانی مواد غذایی در ایران که 27 سال دارد می گوید حدود 1800 دلار برای عمل بینی اش هزینه کرده است و ارزشش را داشته است.

او در این رابطه گفت: من جراحان معروفی را می شناسم که 6 هزار دلار می خواستند. من هیچگاه فکر نمی کردم عملی داشته باشم ولی وقتی مادر و خواهرم اینکار را انجام دادند فهمیدم این واگیر دارد!

در موج و شیوع عمل زیبایی، تلویزیون نقش اساسی دارد. سریال های بسیار محبوب آمریکای جنوبی و ترکی که از طریق ماهواره ها در ایران پخش می شود نشان می دهد که هنرپیشه ها بعد از عمل جراحی پلاستیک بسیار زیبا شده اند.

اینگونه برنامه های محبوب پر از تبلیغاتی در رابطه با عمل بینی و کرم های لاغری هم هستند. تا 20 سال پیش حدود 5 درصد مردان به دنبال عمل زیبای می رفتند این آمار امروز 35 درصد است.

مصطفی کاشانی، مردی 30 ساله هم یک نفر از این 35 درصد است.

او در این رابطه گفت: بینی من در یک حادثه شکسته شد و پس از ازدواجم همسرم اسرار می کرد آن را درست کنم. پس از اینکه خواهرم هم به من اسرار کرد این کار را انجام دادم.

دکتر امیرزاده، افزایش آمار جراحی زیبایی را یک پیشرفت می بیند: این نشان می دهد جامعه ما دارد مدرن می شود.

این درحالی است که بعضی ایرانی ها از ورود چیزی به اسم فرهنگ غربی به ایران ناراحت هستند.  اوایل امسال صفحه فیس بوکی ساخته شد که از زنان ایرانی می خواست عکس های از بینی هایشان بگذارند تا با با جراحی پلاستیک مقابله شود.

منبع: جورنال / 9 ژانویه 2016
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین