کد خبر: ۳۴۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

رئیس پارلمان جدید مصر انتخاب شد

نمایندگان پارلمان مصر «علی عبدالعال» را به عنوان رئیس این پارلمان را برگزیدند.
آفتاب‌‌نیوز :  نمایندگان پارلمان مصر رئیس جدید این پارلمان را انتخاب کردند.
نمایندگان پارلمان مصر «علی عبدالعال» را به عنوان رئیس این پارلمان را برگزیدند.

وی مدرک کارشناسی حقوق را از دانشگاه عین شمس با درجه خیلی خوب دریافت کرد. عبدالعال همچنین دارای مدرک دیپلم قانون عمومی و دیپلم قانون جنایی از دانشگاه عین شمس است.

وی مدرک دکترای خود در رشته قانون را از دانشگاه سوربن با درجه خیلی خوب دریافت کرد. عبدالعال مدتی به عنوان کاردار فرهنگی مصر در پاریس فعالیت کرد. در سال 1992 به عنوان کارشناس قانون اساسی در پارلمان مصر فعالیت داشت.

عبدالعال در سال 1993 در نشست بین المللی تدوین متون اولیه قانون اساسی اتیوپی شرکت کرد. وی از سال 1993 تا 2011 میلادی به عنوان مشاور در دفتر امیر کویت فعالیت کرد.

عبدالعال عضو کمیته کارشناسان قانون اساسی برای تدوین قانون اساسی مصر در سالهای 2013 و 2014 بود. وی عضو کمیته تدوین قانون پارلمان مصر و استاد دانشگاه عین شمس نیز هست.

اولین جلسه پارلمان مصر در سایه تدابیر شدید امنیتی امروز یکشنبه برگزار شد.

نمایندگان پارلمان مصر امروز یکشنبه در این نشست سوگند قانون اساسی یاد کردند.

این نشست  برای اموری اجرایی مانند ادای سوگند قانون اساسی، انتخاب رئیس پارلمان و اعلام زمان جلسه دوم که قرار است پیش از پایان ماه جاری با حضور عبدالفتاح السیسی برگزار شود، برگزار شده است.

رئیس پارلمان و دو معاون او از طریق رأی سری نمایندگان در جلسه علنی انتخاب می شوند و شخص پیروز باید 50 درصد آرا به اضافه یک رأی را به دست آورد.

پارلمان جدید مصر از 568 نماینده منتخب و 28 نماینده که از سوی رئیس جمهور انتخاب شده اند، تشکیل می شود.

این اولین پارلمان منتخب مصر از سه سال پیش است. سه سال قبل بود که دادگاه عالی قانون اساسی مصر پارلمانی را که اخوان المسلمین در آن حائز اکثریت شده بودند"، منحل کرد.

انتخابات پارلمانی مصر که انتظار برای برگزاری آن به طول انجامید و در دو مرحله در اکتبر و نوامبر گذشته برگزار شد، آخرین گام نقشه راهی است که مقامات مصر بعد از برکناری محمد مرسی در سال 2013 میلادی آن را رو نمایی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین