کد خبر: ۳۴۱۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

چین ایران و عربستان را به حفظ آرامش دعوت کرد

یک فرستاده چین که در هفته گذشته به ایران و عربستان سفر کرده است از هر دو کشور خواست تا در تنش ایجاد شده آرامش خود را حفظ کنند و از خود خویشتنداری نشان دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت امور خارچه چین روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اینترنتی خود ، اعلام کرد:‌ ژانک مینگ معاون وزیر خارجه چین در هفته گذشته به ایران و عربستان سعودی سفر کرد و با مقامات ارشد هر دو کشور دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه چین در اطلاعیه خود آورده است : ژانگ مینگ در سفر به عربستان درباره شرایط کنونی روابط ریاض و تهران گفت و گو و ابراز امیدواری کرده است که هر دو طرف ضمن حفظ خوشیتن‌داری ، گفت‌وگوهای مستقیم میان یکدیگر را آغاز کنند و به طور مشترک به بهبود وضعیت کنونی کمک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،در ادامه این اطلاعیه آمده است: معاون وزیر امور خارجه در ایران نیز پیام خود را در خصوص حفظ آرامش و خوشیتن‌داری را تکرار و تاکید کرده که پکن امیدوار است آرامش و ثبات در منطقه حفظ شود.

وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرد:‌ هر دو کشور از نقش پکن در منطقه تشکر و قدردانی کرده‌اند.

به گزارش رویترز، تنش میان این دو قدرت منطقه‌ای پس از آن شدت گرفت که سعودی ها در پی تعرض به ساختمان سفارت ریاض در تهران روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. ایرانی ها در اعتراض به اعدام شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان در مقابل سفارت ریاض دست به تجمع زده بودند.

چین اخیرا تلاش می‌کند تا در منطقه خاورمیانه به ویژه در سوریه نقش دیپلماتیک پررنگ تری ایفا کند و مشارکت بیشتری داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین