کد خبر: ۳۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

بان کی مون حمله عربستان به یک بیمارستان در یمن را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله روز گذشته جنگنده های رژیم آل سعود به یکی از بیمارستان های تحت حمایت پزشکان بدون مرز در شهر صعده را بشدت محکوم کرد و این حمله و هرگونه حمله به شهروندان غیرنظامی را نقض قوانین بین المللی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز دوشنبه با صدور بیانیه ای حمله روز یکشنبه هواپیماهای سعودی به یک بیمارستان تحت پوشش و حمایت پزشکان بدون مرز در شهر صعده را که 4 کشته و ده ها مجروح برجای گذاشت، بشدت محکوم کرد و به بازماندگان و خانواده های قربانیان این جنایت تسلیت گفت.

وی با ابراز نگرانی شدید در مورد محدودیت دسترسی شهروندان یمنی به امکانات درمانی و دارویی ضروری، بار دیگر تصریح کرد که تاسیسات درمانی و کارکنان این تاسیسات بطور اکید تحت حمایت قوانین بین المللی انساندوستانه قرار داشته و هر گونه حمله عمدی به این تاسیسات نقض جدی مقررات بین المللی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ «بان کی مون»، بان کی مون ضمن تاکید بر ضرورت تحقیقات فوری و جامع در مورد این حمله، از طرفین درگیر دریمن خواسته است تا با ترک مخاصمه و برقراری آتش بس فوری به حل اختلافات خود از طریق مذاکره و گفت وگو با میانجیگری نماینده ویژه این سازمان اقدام کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، بحران یمن که با شروع حملات هوایی نیروهای باصطلاح ائتلاف به سرکردگی رژیم آل سعود در ماه مارس سال گذشته به اوج خود رسید تاکنون 2 هزار و 800 کشته و بیش از 5 هزار و 300 مجروح برجای گذشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین