کد خبر: ۳۴۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

رکورد جدیدسینمای چین باگیشه 7میلیارددلاری

بر اساس جدیدترین آمار و ارقام، گیشه سینمای چین در سال گذشته میلادی (2015) با ثبت فروش بی سابقه 7 میلیارد دلار، رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
انجمن سینمای چین در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، این میزان فروش را ناشی از رشد صنعت فیلمسازی، تولید فیلم های با کیفیت و افزایش علاقه مردم جهت رفتن به سینما دانسته است.

در گزارش انجمن سینمای چین آماری که نشان دهد این میزان فروش در مقایسه با سال قبل (2014) چند درصد رشد داشته اشاره ای نشده اما اعلام کرده که سینمای این کشور در 9 ماهه اول سال 2015 رشدی 48 و نیم درصدی را تجربه کرده و تولید فیلم های داخلی آن هم به بیش از ٦٢٠ فیلم رسیده است.

توجه ویژه دست اندرکاران چین به صنعت سینما، این کشور را به تدریج به بزرگترین بازار بزرگ فیلم جهان تبدیل کرده و شرایط رقابتی جدی را برای کشورهای مطرح در این صنعت از جمله آمریکا فراهم کرده است.

در صورتی که وضعیت سینمای چین همانند سال 2015 میلادی باشد این کشور به باور بسیاری از کارشناسان در سال 2017 میلادی به بزرگترین بازار فیلم جهان تبدیل خواهد شد و می تواند جایگاه آمریکا را در این صنعت تصاحب کند.

آماری که دست اندرکاران صنعت سینمای چین منتشر کرده اند، نشان می دهد که افزایش ارزش گیشه و عایدات بازار فیلم این کشور در سال گذشته میلادی ناشی از علاقه مردم به سینما و ساخت فیلم های با کیفیت چینی بوده است.

حضور فیلم های مطرح و برتر دنیا در چین برای نمایش و توجه ویژه مسئولان فرهنگی این کشور به هنر هفتم از دیگر از عوامل فروش قابل توجه فیلم در چین نام برده شده است.

دست اندرکاران این صنعت می گویند که زمان زیادی تا پشت سر گذاشتن آمریکا نمانده است و چین در یکی دو سال آینده با پیشی گرفتن از این کشور عنوان بزرگترین بازار فیلم دنیا را از آن خود خواهد کرد.

ساخت سینماهای جدید با بهترین تجهیزات و در نظر گرفتن صفحات بزرگ تماشای فیلم موسوم به «آی مکس» و فیلم های سه بعدی از علل اصلی توسعه بازار فیلم این کشور و افزایش علاقه مندی مردم چین جهت رفتن به سینما است.

بسیاری از سینماهای چین توانسته اند با تبلیغات گسترده و در نظر گرفتن امکانات تفریحی در داخل آن از جمله ایجاد فضای بازی برای کودکان و تفریحات سالم برای خانواده ها و انتشار کارت های عضویت، توجه مردم را به این مکان های فرهنگی جلب کرده و فروش فیلم های داخلی و خارجی را افزایش دهند.

روزنامه «چاینا دیلی» چین در گزارشی می نویسد؛ موفقیت های چین در صنعت سینما باعث شده تا کشورهای آمریکای لاتین به تلاش ها و موفقیت های چین چشم دوخته و از آن درس بگیرند.

برآوردها نشان می دهد که از میان هر 10 شرکت فیلمسازی در جهان نزدیک به شش شرکت گفته اند که طرحی برای بازار چین دارند و می خواهند به تقاضای فزاینده در آن کشور پاسخ دهند.

شرکت «لی ویژن» چین می گوید که در حال ساخت فیلم هایی است که نه فقط برای مردم چین، بلکه برای دوستداران فیلم در سرتاسر دنیا نیز جذابیت داشته باشد و بتواند با تولیدات سایر دنیا رقابت کند.

این شرکت در بیانیه ای آورده است که ما دیگر نمی خواهیم به بازار داخلی اکتفا کنیم لازم است که نگاهی جهانی به صنعت فیلم داشته باشیم و در کشورهای دیگر فیلم های ساخت چین را به نمایش بگذاریم.

بررسی ها نشان می دهد که شرکت های چینی در حال سرمایه گذاری های کلان در بازار فیلم آمریکا و آمریکای لاتین هستند.

شرکت «دالیان واندا» چین یکی از بزرگترین سرمایه گذاران صنعت سینما سازی در سال 2012 میلادی اعلام کرد که شرکت «آ ام سی» آمریکا را که زنجیره ای از سالن ها نمایش را در آن کشور دارد به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون دلار خریده است.

تقریبا نیمی از پرفروش ترین فیلم های سینمای چین ساخت هالیوود است، اما دولت چین می خواهد برای مقابله با این چالش، صنعت فیلم خود را بازنگری و بازسازی کند. آنان حتی قصد دارند ساخت بزرگترین موزه فیلم جهان را در این کشور اجرایی کنند.

به گزارش ایرنا، در چین بالغ بر 20 هزار سالن سینما و صفحه نمایش فیلم وجود دارد. در حقیقت هر 70 هزار نفر یک سالن سینما و محل تماشای فیلم دارند اما دست اندرکاران فرهنگی چین می گویند که هر هفته نزدیک به 100 سینما و مکان برای نمایش فیلم در کشور می سازند تا نهایتا همه مردم به بازار بزرگ فیلم دنیا دسترسی داشته باشند.

به هر صورت چین برای مقابله با رقبا امکاناتی دارد مانند موزه فیلم و همینطور بزرگترین فضای بازیگری در فضای آزاد در دنیا که دو برابر استودیوهای فیلمسازی آمریکا است. 

دولت پکن قصد دارد «هالیوود چین» را هم در شهر «چینگ دائو» ایجاد کند که با این حساب این کشور صاحب بزرگترین استودیوی فیلم سازی جهان هم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین