کد خبر: ۳۴۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

الکترونیکی‌شدن انتخابات مجلس ملغی شد

نمایندگان با رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، الکترونیکی شدن این انتخابات را ملغی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
خانه ملت نوشت: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خود بار ديگر به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس پرداخت که با ايرادات شورای نگهبان، به خانه ملت بازگردانده شده بود. 

با راي نمايندگان ماده 14 اين طرح به شرح ذیل اصلاح شد: الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‌ها و تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و سازمان‌های عمومی و ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت و خودروهای دولتی و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و تاسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلوها و همچنین اماکن بخش خصوصی (مگر با رضایت اشخاص ذی‌حق) در سراسر کشور ممنوع می‌باشد.

در ادامه بررسي اين طرح، محمد حسین فرهنگی عضو هيات رئيسه مجلس در پیشنهادی افزود: در مواد مختلف بعدی که همه مربوط به انتخابات الکترونیک است، شورای نگهبان در اکثر موارد ابهاماتي را عنوان کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با توجه به تصمیمات بجا و سنجیده‌ای که همکاران در قانون انتخابات گرفتند بنده نگران هستم که با رفت و برگشت مجدد، هیچ کدام از این تصمیمات قبلی برای این دوره از انتخابات قابلیت اجرایی نيابد. لذا اگر به موارد بعدی رأی ندهیم و آن‌ها را حذف کنیم، دیگر مانعی به نام ایرادات و اشکالات برای موارد جدید نخواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: لذا از نمایندگان درخواست می‌کنم به این گزارش رأی ندهند تا زمینه برای حذف آن ایجاد شود. به اين ترتيب دولت و شورای نگهبان برای هرگونه تفاهم جهت ایجاد روش‌های نوین همانند انتخابات الکترونیک مشکل و مانعی نخواهند داشت.

بعد از این اظهارات، نمایندگان مجلس همه مواد الحاقی این گزارش را که بعد از نظر شورای نگهبان در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود را حذف کردند. بدین ترتیب موارد مربوط به انتخابات الکترونیکی از این قانون حذف شد تا انتخابات مجلس آتی الکترونیکی برگزار نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین