کد خبر: ۳۴۲۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

قیمت نفت به 10 دلار می‌رسد

موسسه استاندارد چارتر در بدبینانه ترین پیش بینی درباره آینده قیمت نفت برآورد کرد که قیمتها تا 10 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
استاندارد چارتر که تاکنون بدبینانه‌ترین نظر را درباره بازار نفت داشته اعلام کرد که قیمت‌ها احتمالا حتی تا 10 دلار در هر بشکه نیز سقوط خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این بانک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ رابطه پایه‌ای برای هدایت بازار به سمت تعادل دیده نمی‌شود، قیمت‌ها تقریبا به طور کلی به وسیله جریانات مالی حاصل از نوسانات در دیگر داراییها همچون دلار آمریکا و بازارهای سهام تعیین می‌شود.

این بانک افزود: ما فکر می‌کنیم قیمت‌ها تا 10 دلار در هر بشکه پایین خواهد آمد.

موسسه مورگان استنلی نیز همانند بانک گلدمن ساش پیش‌بینی کرد که قیمت نفت احتمالا به 20 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد.

البته جان لافورگ، تحلیلگر بازار نفت می‌گوید: چنین کاهش قیمتی کوتاه مدت خواهد بود چرا که عرضه و تقاضا در حال متعادل شدن است.

زمانی که نفت به پایین‌ترین سطح قیمت خود برسد به طور متوسط دو ماه طول می‌کشد تا ذخایر انرژی تمام شود.

تحلیلگران موسسه‌های بارکلی، مک کواری، بانک آمریکایی مرلین لینچ، استاندارد چارتر و سوشیت جنرال همگی پیش‌بینی خود در زمینه قیمت نفت در سال 2016 را تنزل داده‌اند.

بانک بارکلی اعلام کرد وخامت قابل توجه در پایه های بازار نفت در اوایل 2016 ما را متقاعد کرده که تغییرات کاهشی بزرگی را در پیش‌بینی‌های خود در خصوص قیمت نفت در سال 2016 ایجاد کنیم.

این بانک افزود: ما اکنون انتظار داریم نفت برنت و نفت آمریکا در سال 2016 به طور متوسط هر دو 37 دلار در هر بشکه معامله که نسبت به پیش‌بینی قبلی که 60 دلار برای نفت برنت و 56 دلار برای نفت آمریکا بود کاهش قابل توجهی یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین