کد خبر: ۳۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۴

شاگردان مصباح در برابر جامعه مدرسين

آفتاب‌‌نیوز :

اما پس از چندين جلسه جمعيّت مؤتلفه با جامعه مدرسين، نتيجه اين جلسات، ورق را برگرداند. كانديداتوري رسمي محافظه كاران پايتخت نشين با روحانيون سنتگراي قمي منطبق شد و «علي اكبر ناطق نوري» در نهايت به عنوان كانديداي مطلوب جامعه مدرسين معرفي گرديد.
در سال گذشته انتقادات جدي اعضاي جامعه مدرسين در تريبونهاي مختلف به سازمان تحت تصدي «علي لاريجاني» و همراهي صنفي و رفاقتي آنان با «اكبر هاشمي رفسنجاني» حاكي از اين بود كه اعضاي جامعه مدرسين جهت حفظ كرسي رياست جمهوري در دستان روحانيون سياسي از «هاشمي رفسنجاني» حمايت مي كنند.
اما اين بار هم ديدار برخي از اعضاي شوراي هماهنگي انقلاب با جامعه مدرسين و دعوت از يكي از اعضاي اين تشكل جهت حضور مستمر و نه ناپيوسته در جلسات انتخاباتي شوراي هماهنگي انقلاب براي اعلام حمايت از «علي لاريجاني»، ورق اعلام كانديداي مطلوب جامعه مدرسين را برگردانده ، به گونه اي كه اكنون يكي از روحانيون اصولگرا و از دانش آموختگان پژوهشكده امام خميني آيت الله مصباح در گفتگو با خبرنگار آفتاب جز از «حمايت اكثريت اعضاي جامعه مدرسين از علي لاريجاني» مي دهد.
اما با وجود اينكه روحانيون محافظه كار نظرشان جهت حمايت از كانديداتوري علي لاريجاني جلب شده است، هواداران آيت الله مصباح يزدي هنوز به اين رفتار جامعه مدرسين به ديده شك مي نگرند و خواهان حضور «محمود احمدي نژاد» به عنوان كانديداي اصلي اصولگرايان هستند. آنان كه با رويكردي نقادانه در ارگان خود يعني «پرتو» به موضوع كانديداتوري هاشمي رفسنجاني مي پردازند، قرابت سياسي زيادي با آبادگران دارند. دبير سرويس سياسي پرتو در گفتگو با خبرنگار آقتاب مي گويد: «فعلاً كانديدايي كه همچون شهيد رجايي باشد، ايده آل ماست، نه روحاني بودن كانديدا».
اين در حالي است كه حاميان «احمدي نژاد» همواره او را با «شهيد محمدعلي رجايي» مقايسه مي كنند و اين كانديدا در جواب هواداران خود مي گويد: «اين نشانه مظلوميت رجايي است كه مرا با او مقايسه مي كنيد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین