کد خبر: ۳۴۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

بدخواهان نظام به دنبال ناکام گذاشتن برجام هستند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بدخواهان نظام می‌خواهند اجرای برجام را ناکام بگذارند چون می‌دانند این موضوع باعث قدرت بیشتر جمهوری اسلامی و باز شدن درها به سمت پیشرفت و توسعه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ عربستان، رژیم صهیونیستی و برخی از همراهان آنها در منطقه بی میل نیستند که برجام به سرانجام نرسد چون احساس می‌کنند این موضوع باعث قدرت جمهوری اسلامی و روابط خوب ایران با کشورهای دنیا و عملا باز شدن درها به سمت پیشرفت و توسعه و عقب افتادگی آنها می‌شود.

وی افزود:‌ از آنجا که عربستان در منطقه زیر چتر آمریکا و حامیانش است احساس می‌کند که با اجرای برجام این چتر حمایتی در آینده آسیب می‌بیند که مجموعه این عوامل باعث شده که به دنبال خلل در اجرای این توافق باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات عربستان در منطقه گفت: عربستان سرمایه گذاری‌های زیادی برای به سرانجام نرسیدن توافق کرد و تلاش کرد با این اقدامات فضای بین‌المللی را نسبت به کارهایش تغییر دهد. آن هم در شرایطی که فضای بین‌المللی عربستان را به عنوان مهد پرورش تروریسم می‌شناسند.

سبحانی‌نیا با بیان این که عربستان برای شکست توافق هر کاری که می‌توانست انجام داد گفت: عربستان به دلیل این که نتوانست مانعی در وصول توافق ایجاد کند اکنون و در آستانه اجرای برجام تمامی تلاشش را به کار گرفته تا در آن خللی ایجاد کند تا برجام به صورت ناقص و یا با کندی اجرا شود؛ با این امید که با تغییر دولت آمریکا سیاست‌های این کشور در اجرای برجام تغییر پیدا کند.

وی در پایان گفت: عربستان فکر می‌کند که با تغییر دولت آمریکا شرایط تغییر کرده و سیاست‌ها نیز به تبع آن فرق می‌کند به همین دلیل به دنبال ایجاد خلل در اجرای برجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین