کد خبر: ۳۴۲۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

جنگ بلندگوها در مرز دو کره

پس از آنکه کره جنوبی با انجام اولین آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی و در واکنشی اعتراضی اقدام به نصب بلندگوهای غول پیکر تبلیغاتی در مناطق مرزی مشترک دو کشور کرد، پیونگ یانگ نیز از شب گذشته در اقدامی تلافی جویانه به این کار مبادرت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کره شمالی که پیشتر گفته بود برای مقابله با فعالیت های تبلیغی همسایه جنوبی دست به سلاح می برد، به جای اینکه سامانه های تبلیغاتی کره در مرز را هدف قرار دهد، در اقدامی متقابل به استفاده از بلندگوهای تبلیغاتی روی آورده است.

با اینکه کره شمالی کار نصب این بلندگوها را در دو منطقه تکمیل و تبلیغات ضد سئول از آنها را آغاز کرده اما گزارش خبرگزاری «یونهاپ» از کره جنوبی حاکی است که این کشور در حال نصب چندین سامانه دیگر تبلیغی در نقاط مرزی مشترک است.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی بلندگوهای خود را برای تبلیغ بر ضد پیونگ یانگ در 11 نقطه مرزی نصب کرده و به نظر می رسد که کره شمالی برای خنثی کردن این تبلیغات در بسیاری مکان های مشابه دست به چنین کاری بزند.

اگرچه کره جنوبی مدعی است صدای این بلندگوها چندان واضح نیست اما تاکید کرده که شعارهای انقلابی و آهنگ هایی در وصف «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از آنها پخش می شود.

از این بلندگوهای تبلیغاتی همچنین برنامه ها و پیام هایی حاوی انتقاد از «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی نیز پخش می شود.

کره جنوبی چهار روز قبل، کار تبلیفات ضد کره شمالی را در مرزهای خود از سرگرفت اما نشانه ای از تنش نظامی میان طرفین دیده نمی شود.

اگرچه کره جنوبی ارتش خود را در برخی از مناطق به حال آماده باش درآورده است اما در مرزهای دو کشور فعلا جز صدای بلندگوهای تبلیغاتی چیز دیگری به گوش نمی رسد.

در شرایطی که کره جنوبی می گوید صدای بلندگوهای این کشور تا عمق 24 کیلومتری خاک کره شمالی قابل شنیدن است، مدعی شده کره شمالی بلندگوهایی نصب کرده که صدای ضعیفی دارد و رسا نیست.

کره جنوبی ماه اوت (مرداد - شهریور) سال گذشته میلادی پس از 11 سال بلندگوهای تبلیغاتی ضد کره شمالی را فعال کرد اما پس از 25 روز با توافق دو کره بار دیگر آنها را از مناطق مرزی برچید.

آزمایش هیدروژنی هفته گذشته کره شمالی باعث بروز تنش های تازه ای در منطقه شبه جزیره کره شد و کشورهای زیادی از جمله چین، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی آن را محکوم کردند.

این آزمایش پس از آن انجام شد که آمریکا حاضر به قبول درخواست کره شمالی برای برقراری رژیم دائمی صلح میان دو طرف نشد.

کره شمالی روز چهارشنبه هفته گذشت با صدور بیانیه ای رسمی از انجام اولین آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی خود خود خبر داد که بر اثر آن زمین لرزه ای به قدرت 4.2 ریشتر در منطقه به ثبت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
1
1
کاش درگیری ها در منطقه ما هم اینجوری بود!!!!
همسایه های ما شوخی ندارن،از بچه بازی هم خوششون نمیاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین