کد خبر: ۳۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

روزی که بکام به گلکسی رفت

بکام در سال 2007 با امضای قرارداد با لس آنجلس گلکسی تعجب همه را برانگیخت.
آفتاب‌‌نیوز :
فصل 07–2006 چهارمین فصل حضور دیوید بکام در رئال مادرید است. اوضاع خوب پیش نمی‌رفت. رئال سوپرکاپ اسپانیا را از مایورکا برد اما همه چیز در اینجا تمام شد.

در ابتدای فصل، همه چیز فوق‌العاده شروع شد و رئال به سه گانه فکر می‌کرد اما در پی حذف از کوپا دل ری برابر رئال ساراگوسا، این تیم درهم ریخت. از این پس سفیدپوشان روند نزولی را در پیش گرفتند. خیلی‌ها به سمت بکام نشانه رفتند که امضای قرارداد با او جنبه فوتبالی نداشت و تنها به خاطر تبلیغات بود.

چهارمین فصل بازیکن انگلیسی در رئال با مدیریت جدید رامون کالدرون همراه بود و فابیو کاپلو به عنوان سرمربی جدید معرفی شد. او ششمین سرمربی در حضور چهار ساله بکام در رئال مادرید بود. کاپلو زیاد به او اعتماد نداشت. گوشه راست بیشتر اوقات به خوسه آنتونیو ریس تعلق داشت. در بازی برگشت کوپا دل ری برابر بتیس، بکام نه تنها در ترکیب اصلی قرار نگرفته بود بلکه در ترکیب 18 نفره هم جایی نداشت و به جای او، نیتو بازیکن تیم دوم رئال روی نیمکت نشسته بود. نیتو دقیقه آخر به میدان رفت. این در حالی بود که بکام از جایگاه اختصاصی تماشاگران، نظاره‌گر بازی بود. رئال حذف شد.

به گزارش ایسنا، آخرین سال قرارداد بکام بود. او در ژانویه 2007 همه را شگفت‌زده کرد و در روز یازدهم این ماه، امضای قراردادش با لس‌ آنجلس گلکسی را به ارزش 250 میلیون دلار اعلام کرد و از طریق کنفرانس ویدئویی به همراه هم‌بازی‌های آینده‌اش اعلام کرد: به عنوان یک ستاره به آنجا نخواهم رفت اما قرارداد با این تیم به منظور فعال کردن لیگ MSL به امضا رسید. این خبر سروصدای زیادی به پا کرد.

گالاکسیکو عنوان روزنامه سان انگلیس بود که تمام صفحه را به خود اختصاص داد. آدیداس، موتورولا، فولوکس واگن و پپسی باعث شدند تا این بازیکن به لیگ آمریکا جذب شود. گالکسی پس از اعلام خبر پیوستن هافبک انگلیسی، چهارصد بلیت فصل را فروخت. ویکتوریا، همسر بکام برای حضورش در هالیوود تلاش می‌کرد. هواداران او را متهم کردند که باعث این انتقال شده است. جایی که او دوست دارد زندگی کند. بکام از رئال تقدیر و تشکر کرد اما عکس‌العمل باشگاه، خیلی بد بود. کالدرون گفت احساس می‌کند فریب خورده است و این بازیکن، مدت‌ها پیش و به صورت پنهانی برای این کار اقدام کرده بود. کاپلو هم اعلام کرد دیگر او را در ترکیب قرار نخواهد داد.

اما اینچنین نشد. زمانی که بکام در جایگاه اختصاصی حضور پیدا کرد، با احترام با او برخورد شد. تیم به او نیاز پیدا کرد و کاپلو از او در ترکیب بهره برد و او نیز خوب بازی کرد. بازی رئال هم بهتر شد و بارسلونا را تعقیب کرد و تیم‌های دیگر را شکست داد تا اینکه در آخرین بازی فصل، با حضور بکام در ترکیب اصلی و پیروزی برابر مایورکا، به عنوان قهرمانی در لالیگا رسید. زمانی که بکام آسیب دید، تماشاگران او را تشویق کردند. در نهایت بکام با فتح جامی بزرگ از رئال رفت و خاطره‌ای خوش را به یادگار گذاشت.

او در گلکسی پا به توپ شد ولی نه در ترکیب این تیم، نه در بلیت فروشی و نه حق پخش تلویزیونی، تغییری ایجاد نشد. در سال اول نتوانستند از مرحله پلی‌آف بگذرند. بکام از این توقف بهره برد و با وجود ناراحتی دوستانش، به شکل قرضی با میلان قرارداد امضا کرد. او تلاش کرد به تیم ملی انگلیس بازگردد و در نهایت سرمربی تیم ملی در کمال تعجب او را دعوت کرد. کاپلو در آن زمان هدایت انگلیس را بر عهده داشت و این سرمربی در هنگام حضور بکام به او میدان نمی‌داد. او دوباره به گلکسی بازگشت و تا فتح جام با این تیم پیش رفت اما دیگر اوضاع مثل گذشته نبود و همه چیز با بی‌تفاوتب در حال سپری شدن بود. یک سال بعد، بکام دوباره قرضی به میلان بازگشت و در فکر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین