کد خبر: ۳۴۲۲۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

حمله به دفتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سومالی/مرکز درمانی هلال احمر در موگادیشو بسته شد

یک منبع آگاه امنیتی سومالیایی گفت: افراد ناشناس روز سه شنبه به ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در موگادیشو پایتخت این کشور حمله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
این منبع و شاهدان عینی افزودند: افراد ناشناس به نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرک 'هدن' موگادیشو حمله کردند و بدون اینکه نگهبانان آن مقاومتی از خود نشان دهند، محتویات آن را به سرقت بردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالحکیم احمد رئیس دستگاه اطلاعاتی سومالی ضمن تایید حمله به نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این کشور گفت: نیروهای امنیتی سومالی چند تن از مهاجمان را دستگیر کرده اند.

دولت سومالی هفته گذشته در پیروی از عربستان و در اعتراض به حمله معترضان به اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران، روابط خود را با تهران قطع کرد.

به گزارش ایرنا, به دنبال قطع روابط این کشور با ایران، دولت سومالی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیپلمات های ایرانی خواست تا این کشور را ترک کنند.

وزارت کشور عربستان دوم ژانویه (12دی ماه) در بیانیه ای رسمی از اجرای حکم اعدام شیخ نمر خبر داد.

آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی بود که در جهت احقاق حقوق شیعیان این کشور فعالیت می کرد.

مرکز درمانی هلال احمر در سومالی بسته شد

همچنین معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اعلام حمله افراد ناشناس به مرکز درمانی هلال احمر ایران در موگادیشو که شب گذشته - سه شنبه - رخ داد، گفت: این مرکز تعطیل شد.

سید شهاب الدین محمدی عراقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید حمله به مرکز درمانی هلال احمر در موگادیشو سومالی گفت: هم اکنون این مرکز تعطیل شده و سرپرست آن در حال بازگشت به ایران است.

وی در ادامه در خصوص خسارات وارده ناشی از حمله به این مرکز درمانی گفت: خسارات مالی قابل توجهی ایجاد نشده است.

عراقی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا این مرکز درمانی هلال احمر سرقت شده است ، افزود: خیر، شاهد سرقت خاصی از این مرکز نبوده ایم.
وی در پاسخ به اینکه چرا پس از وقوع ناامنی ها در کشور سومالی این مرکز را پیش از این تعطیل نکرده بودید، گفت: برای هماهنگی ها با هلال احمر سومالی و تسویه حساب با کارکنان محلی به زمان نیاز داشتیم.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون تمام اموال این مرکز درمانی صورت جلسه شده و سرپرست این مرکز در حال بازگشت به ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
15
سومالي !؟ همين محله هاي پايين تهران نيازمند كمك هستند ، سومالي چرا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
14
یعنی ما در سومالی کمیته امداد داشتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی مردم فلک زده بدبخت ایرانی به اندازه کافی دارند که کمیته امداد در سومالی زده میشه ؟؟ ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
8
ای ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
14
تا حالا چقدر پول ... به اونها دادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ugd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
13
...مگر دفتر داشتيد مگر تا حالا باز بوده تو خدا جمع كنيد بياوريد پول اين ملت را...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین