کد خبر: ۳۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

سردار فدوی: رفتار ما با تفنگداران آمریکایی اسلامی بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار ما با تفنگداران آمریکایی اسلامی بود. آن‌ها واقعا نمی‌دانستند که در آب‌های کشور ما هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسردار فدوی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما ابتدا در خصوص نوع رفتار با تفنگداران آمریکایی گفت: به دلیل این‌که رفتار ما با آن‌ها اسلامی و بر مبنای اسلام بود؛ بنابراین آن‌ها نیز نگرانی از رفتار ما نداشتند. در عین حال از همان ابتدا تصریح کردند که نمی‌دانستند در سرزمین ما به سر می‌برند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بررسی‌های ما از سیستم های شناورهای آن‌ها نیز نشان داد که حرف‌شان غیردرست نیست. در حالی‌که در آرامش بودند، رفتار مناسبی با آن‌ها شد و از غذا و امکان اسکان خوبی برخوردار بودند. بچه‌های ما ترجیح دادند از جاهایی که خودشان در آن به سر می‌برند و بهتر است، برای نگهداری از این تفنگداران آمریکایی استفاده شود.

دریادار علی فدوی گفت: پس از بررسی‌ها، مشخص شد آمریکاییها بر اساس طرح از پیش تعیین شده وارد نشده بودند.آنها مقاومتی نکردند و پس از بازداشت، به جزیره فارسی منتقل و پس از طی مراحل مورد نظر رها شدند.

به گزارش فارس، فدوی تاکید کرد: ناوهواپیمابر آمریکایی ترومن در زمان دستگیری متجاوزین 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای داشت در حالیکه ما با موشک های ساحل به دریا، شناورهای تندروی موشک انداز و توانمندی های متعدد خود در آمادگی بالایی به سر می بردیم و طی اطلاعیه ای که از سیستم بین المللی پخش کردیم، از حرکات بعدی غیر مسئولانه آنها جلوگیری کردیم و به آنها ثابت شد که در اینجا حرف اول و آخر را نیروی دریایی سپاه می زند.

وی ادامه داد: ناوهواپیمابر آمریکا و فرانسه در تیررس موشک‌های ما بودند و اگر کار غیرحرفه‌ای خود را ادامه می دادند، فاجعه ای رخ می داد که در طول تاریخ برای آنها اتفاق نیفتاده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آنها در معرض شلیک های ما بودند که در صورت این اتفاق، به انهدام آنها می انجامید.

فدوی با بیان اینکه عبور از آبهای سرزمینی هر کشور قوانین خودش را دارد، گفت: یکی از این قوانین، تشخیص کشور ساحلی مبنی بر عبور بی ضرر آن شناور است و ما از گذشته اعلام کردیم که عبور آمریکایی‌ها، عبور بی ضرر نیست و این ما هستیم که آن را تشخیص می دهیم.

وی گفت: سپاه که مسئولیت حراست از تنگه هرمز و کل خلیج فارس را برعهده دارد با قدرت حق حاکمیت ایران را اعمال می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بررسی ها، بازجویی ها و بررسی سیستم ناوبری آنها نشان داد که آنها غیر عمد و نادانسته وارد آبهای ایران شدند و در انتها هم خودشان و هم دیپلماتهایشان اشتباهشان را قبول کردند و متعهد شدند که آن را تکرار نکنند و مسئولین ما هم تصمیم به آزادسازی آنها گرفتند.

فدوی ادامه داد: آنها گفتند که می خواستند مسیر کویت به بحرین را طی کنند که مسافت زیادی است و هماهنگی مناسبی با ناوگروه خودشان نداشتند و قاعدتا نباید این مسافت زیاد را با این شناورها می رفتند. سیستمشان مشکل پیدا کرده و طی بازجویی‌ها این موضوع مشخص شد.

وی گفت: آنها تفنگداران جوانی بودند و یکی از آنها هم خانم بود که با آنها رفتار محترمانه‌ای شد.

آمریکا و نیروی دریایی آن مطمئن هستند در هیچ نبردی در خلیج فارس و تنگه هرمز با ایران برنده نخواهند شد و نتیجه آن نبرد انهدام و غرق شدن ناوهایشان خواهد بود اما در آن 40 دقیقه مشخص بود آمریکایی ها به لحاظ فشار روانی که به آنها وارد شده طوری انجام وظیفه نکردند که از یک نیروی حرفه‌ای و مسئولیت پذیر انتظار می رفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین