کد خبر: ۳۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

توضیحات رئیس حراست فدراسیون فوتبال درباره سوشا مکانی

حمیسی معتقد است اگر عربستانی ها به ایران نیایند، باید بازی ها سه بر صفر به نفع تیم های ایرانی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره پرونده سوشا مکانی می دهد و همچنین اشاره ای هم به جوسازی عربستانی ها علیه ایران می کند. او معتقد است اگر عربستانی ها به ایران نیایند باید بازی های سه بر صفر به نفع ایران شود. 

آقای حمیسی پرونده سوشا مکانی به کجا رسید؟ شایعاتی هست که تعداد عکس هایی که از او در دادسرا وجود دارد، بیشتر از تعدادی است که اعلام شده. 

ما با سوشا دیداری داشتیم و صحبت هایی کردیم. چند عکس هم دیدیم ولی پرونده در اختیار ماست. ما فعلا مثل شما منتظر هستیم که ببینم مرجع قضایی چه تصمیمی درباره او خواهد گرفت. فعلا پرونده در دادسرا است. 

آیا فدراسیون فوتبال به صورت جداگانه، از نظر فوتبالی تصمیمی برای محرومیت او می گیرد؟

هر چه دادسرا بگوید. علی القاعده هر تصمیمی آنها بگیرند ما تمکین می کنیم. به خاطر همین رای را باید آنه صادر کنند. به خاطر همین فعلا منتظر می مانیم. 

آیا مستندات پرونده کامل به دست شما رسیده است؟

نه، مستندات در اختیار دادسراست. آنها یک مرجع بالاتر از ما هستند، به همین خاطر هر رای و حکمی بدهند، در فوتبال هم اجرا خواهد شد. 

چون تصور می کردیم کمیته اخلاق هم مشغول بررسی پرونده است تا از نظر فوتبالی وضعیت سوشا را مشخص کند. 

نه، حکم همان حکم دادسرا خواهد بود. قطعا رای دادسرا به فوتبال سوشا هم ربط دارد. البته این قطعی نیست. ممکن است دادسرا به بحث خارج از فوتبال رسیدگی کند و بحث فوتبالی سوشا را به فدراسیون فوتبال ارجاع بدهد. علی القاعده در این صورت پرونده به کمیته اخلاق می رود ولی تا جایی که می دانم رای خود را خود مرجع قضایی صادر می کند و ما هم باید تمکین کنیم. 

سوشا روز اول همراه با پدر نامزدش به فدراسیون آمد؟

بله، به فدراسیون آمدند. ما مدارک و اسناد خواستیم که چیزهایی را ثابت کنند. 

آیا این فرد توانست ثابت کند؟

بله، مدارک را حتی برای ما فرستاد. ما هم مدارک و اسناد او را به دادسرا ارسال کردیم. 

ماجرای عربستان به کجا رسید؟ علیه ایران اقدامی کرده اند؟

فعلا که چیزی به ما اعلام نشده است ولی فدراسیون فوتبال پرونده ای را مکتوب و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می کند. به ویژه مطالبی که در رسانه های عربستانی منتشر شده است. 

منظورتان دخالت مسئولان سیاسی شان در فوتبال است؟

دقیقا. مسئولان عربستانی گفته اند که دولت در فوتبال دخالت کرده است. بر اساس قوانین فیفا، این کار غیر قانونی است و سیاسی ها اجازه ندارند در حوزه فوتبال دخالتی داشته باشند. این مسئله ممکن است موجب محکومیت عربستانی ها شود. چطور آنها می گویند ایران امنیت ندارد که ما می توانیم حتی بازی های کشورهای اطراف مثل عراق و سوریه را میزبانی کنیم؟ حتما از نظر AFC ایران امنیت داشته که میزبانی را گرفته است. طبق قانون اگر عربستانی ها به ایران نیایند باید بازی ها سه بر صفر به نفع ایران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین