کد خبر: ۳۴۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

اظهارات محسن هاشمی درباره آیت‌الله هاشمی و دولت‌ احمدی‌نژاد

روزنامه آرمان در گفت و گویی با محسن هاشمی به موضوع ورود وی به انتخابات و روابط پدرش با دولت احمدی‌نژاد و روحانی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
اهم سخنان وي را بخوانيد:

**من و خواهرم فاطمه با هم در انتخابات مجلس ثبت نام كرديم كه در نهايت يكي از ما در عرصه رقابت باقي خواهند ماند و ديگري انصراف مي‌دهد. حضورمان در انتخابات به صورت مستقل خواهد بود و از طرف حزب و گروهي وارد نمي‌شويم، البته احزاب كارگزاران و اعتدال و توسعه رسما براي حضور دعوت كرده‌اند و تعدادي از احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگراي ديگر نيز دعوت كرده‌اند كه در ليست آنها حضور داشته باشيم. كه پاسخ ما به آنها اين بوده است كه در صورت كانديداتوري، از حمايت فهرست‌هاي مختلف استقبال مي‌كنيم، اما استقلال در حضور از شروط ماست.

**ممكن است در نهايت شاهد حضور سه ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان، ائتلاف اصولگرايان و ليست ميانه‌روها باشيم.

**{برآوردتان از هزينه انتخابات چيست؟} اگر منظور هزينه انتخاباتي شخص من است بايد بگويم كه امثال بنده به دليل شناخته شدن در حوزه افكار عمومي نيازي به تبليغات به معناي مادي آن نداريم. آنچه از تبليغ مد نظر بنده است اين است كه ديدگاه‌ها، نقطه نظرات و راهكارهايي را كه به ذهنم مي‌رسد براي حل مسائل كشور در آستانه انتخابات از طريق رسانه‌ها به مردم برسانم تا اگر انتخاب شدم بتوانم آنها را عملي كنم و اگر در مجلس حضور نداشتم مردم از ديگراني كه حضور دارند تحقق آنها را مطالبه كنند. اصولا بنده با تبليغات پرهزينه موافق نيستم و اعتقاد به فعاليت‌هاي فكري و فرهنگي در جهت برقراري ارتباطات با مردم دارم.

**روابط دولت آقاي روحاني با شخص آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني خوب است، اما علت اين خوب بودن در اين نيست كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، دولت تدبير و اميد را بدون اشكال و نقطه ضعف مي‌داند. نظر آيت‌ا... هاشمي درباره دولت براساس شناخت عميق و دیرینه‌ای است كه ايشان از رئيس‌جمهور و بسياري همكاران وي در دولت دارد. حتما مي‌دانيد كه آقاي دكتر روحاني تقريبا از ابتداي انقلاب همكاري نزديكي با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در موضوعات و دستگاه‌هاي گوناگون داشته است. به‌طور كلي آقاي دكتر روحاني در طول اين مدت طولاني، ديدگاهي اعتدالي داشته و نزديكي زيادي به روش آيت‌ا... هاشمي در موضع‌گيري‌هاي خود بروز داده است.

**{چرايي ورود جدي خانواده هاشمي به انتخابات} اگر منظورتان از خانواده هاشمي، شامل آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني نيز مي‌شود بايد بگويم كه براي ايشان از ابتداي انقلاب، انتخابات از جدي‌ترين موضوعات بوده است. اما ساير اعضاي خانواده در انتخابات حضور جدي ندارند، البته فائزه در انتخابات مجلس پنجم حضور داشت كه خوشبختانه با راي بالايي مواجه شد. در اين دوره بنده با توجه به 30 سال سابقه اجرايي در كشور، در جهت طرح و پيگيري ديدگاه‌ها و مباني فكري ايشان در نهاد مهم مجلس كه وظايف مهمي نظير قانونگذاري و نظارت را دارد، ثبت نام كردم.

**{دليل برخورد با فرزندان هاشمي‌رفسنجاني} اين سوال را از برخورد‌كنندگان بپرسيد نه ما. البته با همه اعضاي خانواده برخورد نشده است. برخوردي كه با فاطمه شد، سر يك جمله بود. اما موضوع مهدي چيست؟ حرف مهدي آن است كه در طول چند سال گذشته صدها مطلب و اتهام به من در رسانه‌هاي رسمي كشور مانند صداوسيما و خبرگزاري‌ها و در روزنامه‌های مشخص نسبت داده شده است، در نهايت اتهام‌ها و نسبت‌هاي مجرمانه را در قالب 13 اتهام اصلي جمع‌بندي كردند و به 13 اتهام در چارچوب كيفرخواست رسيدگي شد و در نهايت دادگاه سه اتهام را وارد تشخيص داد و درباره آن راي صادر كرد. خواسته مهدي اين بود كه وقتي عليه من حدود 400 هزار صفحه توهين، تهمت، افترا و دروغ منتشر مي‌شود، اين حق قانوني و شرعي و طبيعي يك متهم است كه دفاعيات مختصر، مودبانه وحقوقي وي كه يك هزارم آن مطالب نيست به عنوان جوابيه پخش شود و اين درخواست هنوز انجام نشده است. مهدي از ابتدا درخواست علني بودن دادگاه را داشت، اما ديديم كه دادگاه به صورت غيرعلني برگزار شد. اگر مهدي خود را گناهكار مي‌دانست، به كشور بازنمي‌گشت.

**{علت اختلافات آيت‌ا... هاشمي و احمدي‌نژاد} ابتدا بايد بگويم كه اولا آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با هيچ فردي از جمله وي اختلاف شخصي ندارد و ثانيا ايشان و تيمش، اصولا از نظر فكري و نظري در سطح رهبری يك جريان نبوده است كه با آقاي هاشمي اختلاف جرياني داشته باشد. همان‌گونه كه گفتم آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني همواره نظريه اعتدال را در عمل دنبال كرده است، آقاي احمدي‌نژاد تا مقطعي يعني سال 1384، خود را از ارادتمندان و پيروان سبك مديريتي آقاي هاشمي معرفي مي‌كرد. با افتخار استاندار استان تازه تاسيس دولت سازندگي بود و در انتخابات مجلس ششم نيز در ستاد انتخاباتي آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني فعاليت مي‌كرد و حتي پس از به عهده گرفتن مسئوليت شهرداري تهران، تماس‌ها و ارتباطات مستمري با آقاي هاشمي داشت وايشان را براي بازديد و افتتاح پروژه‌هاي شهرداري دعوت مي‌كرد و حتي به خاطر دارم در ابتداي كانديداتوري آقاي هاشمي در انتخابات سال 1384، آقاي احمدي‌نژاد در جلسه‌اي به من گفت كه به پدرم منتقل كنم كه وي همچنان به عنوان يكي از ارادتمندان و دلسوزان ايشان است و اگر انصراف از انتخابات وي به پيروزي آقاي هاشمي منجر مي‌شد وي حاضر به انصراف بود. اما با حساس‌تر شدن انتخابات آقاي احمدي‌نژاد يا عده‌اي كه او را مديريت مي‌كردند، احساس كردند، مي‌تواند با تخريب و حمله به آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني توجه‌ها را به سمت خود جلب كند و از حمايت برخي گروه‌هاي تندرو برخوردار شود و دست به اين كار زد و اين موضوع را در طول دولت نهم و انتخابات 1388 نيز ادامه داد كه منجر به آن مناظرات شد. در همه اين دوران، مشي آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، بردباري در برابر تخريب‌ها و نصيحت تخريب‌كنندگان، به اصلاح عملكرد و مواضعش بود.

** از زنداني شدن برادرم نيز احساس شرمندگي نمي‌كنيم.خوشبختانه آقاي هاشمي الان در قدرت نيست اما بيشتر از زماني كه در قدرت بود محبوب است و اين موضوع را در رفتار مردم با خود و خانواده احساس مي‌كنم. به تعبير قرآن، قدرت بين افراد و گروه‌ها مي‌چرخد، «تلك الايام نداولها بين الناس» اما اين عملكرد ماست كه مي‌ماند و باعث افتخار يا شرمندگي‌مان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین