کد خبر: ۳۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

برای کی‌روش، مسی 3 بر یک از رونالدو جلوست!

کروش از زمانیکه به ایران آمده تا به حال سه بار به مسی رای داده و تنها یک بار به کریس رونالدو.
آفتاب‌‌نیوز :
 مراسم بهترین های سال جهان برگزار شد و مسی توانست عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کند. نزدیک به یک ماه قبل، خبرآنلاین فاش کرد رای آندرانیک تیموریان کاپیتان و کارلوس کروش سرمربی تیم ملی به لیونل مسی بوده است. بعد از اتمام مراسم هم فیفا آرای مسی، رونالدو و نیمار را در اختیار رسانه ها قرار داد که مشخص شد، انتخاب آندو و کروش به ترتیب مسی، رونالدو و نیمار بوده است. 

امسال تیموریان برای اولین بار به بهترین بازیکن دنیا رای داد و تا پیش از او، جواد نکونام سال ها به عنوان کاپیتان تیم ملی رای می داد. تیموریان از آنجا که یک بارسایی دو آتیشه است، قابل پیش بینی بود به مسی رای بدهد. نکونام هم به عنوان یک بارسایی، اکثر رای هایش را مسی داد و فصل سال گذشته آخرین رای خود را به رونالدو، ستاره رئال مادرید داد. رای کارلوس کروش هم امسال به مسی بود تا برای او داستان هایی بسازند؛ اینکه با رونالدو مشکل دارد. کارلوس از سال 2011 به تیم ملی ملحق شد و از سال 2012 برای اولین بار در نظرسنجی بهترین ها به عنوان سرمربی ایران، شرکت کرد. او تا به حال 4 بار رای داده که سه بار، انتخاب او لیونل مسی بوده است. 

سال 2012؛ جنجال بر سر رای کروش

کروش در سال 2012 و در مصاحبه ای معروف، به یکی از خبرگزاری های داخلی گفت: «به نظر من بهترین بازیکن دنیا لیونل مسی است و من به او رای داده ام.» او وقتی با این سوال روبرو شد که چرا به رونالدو رای داده اید، پاسخ داد: «داریم بهترین بازیکن جهان را انتخاب می کنیم!» این اظهار نظر کروش در رسانه های دنیا و همینطور رسانه های پرتغالی بازتاب زیادی داشت. پرتغالی ها به انتقاد از کروش پرداختند اما سرمربی تیم ملی در مصاحبه ای اعلام کرد: «این نظر من به تنهایی نبوده است بلکه از کلیه مربیان لیگ برتر و تیم ملی نظرسنجی کردیم و لیونل مسی رای بیشتری آورد.» او همچنین در مصاحبه ای گفت: «رای من هم مسی بود چون او سلطان معماری فوتبال است. رونالدو هیچ چیز بیشتر از مسی ندارد.» 

سال 2013؛ دوباره مسی

این بار هم کارلوس کروش رویه سال قبل را در پیش گرفت. او از تک تک مربیان نظر خواست و سپس رای های مسی و رونالدو را در ترازو قرار داد و دوباره ستاره بارسا بهترین شد. در همان ایام خبرآنلاین هم با تمام مربیان لیگ برتر تماس گرفت و نظر آنها را گرفت که جدول نهایی نشان می داد این انتخاب به درستی صورت گرفته است چراکه بیشتر مربیان به مسی رای دادند. پس از آن بود که دوباره رسانه های پرتغالی از رای کروش انتقاد کردند و او باز هم توضیح داد: «این یک رای ملی است نه متعلق به من.» در مراسم گالا، وقتی خبرنگاران پرتغالی از رونالدو پرسیدند که خبر داری کروش به تو رای نداده است، گفت: «ترجیح می دهم در این باره حرف نزنم.» 

سال 2014؛ سرانجام نوبت رونالدو رسید

رونالدو در مسیر صعود پرتغال به جام جهانی 2014 فوق العاده بازی کرد و یک تنه توانست تیم ملی کشورش را به این تورنمنت برساند. گلزنی های او در بازی برگشت مقابل سوئد در مرحله پلی آف، او را بالاتر از مسی قرار داد. کارلوس کروش پس از نظرسنجی از مربیان لیگ برتر، دوباره رای داد و این بار رای او کریس رونالدو بود. وقتی قبل از برگزاری مراسم گالا به سراغ کروش رفتیم، او ترجیح داد در این باره حرفی نزند: «فیفا از من خواسته تا درباره رای ام هیچ حرفی نزنم ولی هم مسی و هم رونالدو بازیکنان قابلی هستند.» او بعد از انتخاب رونالدو و مشخص شدن رای اش گفت: «در ایران این یک رأی ملی نیست ولی با توجه به احساس مسئولیتی که داشتم تصمیم گرفتن رأی خودم را با مردم ایران هم به اشتراک بگذارم به همین خاطر نظر تمامی مربیان لیگ برتری در ایران در خصوص انتخاب بهترین بازیکن سال را جویا شدم که رای نهایی ما رونالدو بود.» 

سال2015؛ و دوباره مسی

امسال هم دوباره از مربیان لیگی و اعضای کادر فنی تیم ملی نظرسنجی شد. کروش این کار را به سازمان لیگ ایران بپرسد. پس از نظرسنجی ها دوباره مشخص شد او باید به رای نهایی را به مسی بدهد. روز گذشته بعضی از سایت های خارجی رای ندادن کروش به رونالدو را ناشی از مشکلات شخصی آنها خواندند اما پیغام کروش دوباره این است: «این نظر شخصی من نبود بلکه با نظر مربیان ایرانی بهترین بازیکن جهان را انتخاب کردیم.»

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین