کد خبر: ۳۴۲۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

جو بایدن: ایران درخواست معذرت‌خواهی نکرد و ما هم معذرت‌خواهی نکردیم

معاون رییس‌جمهور آمریکا در واکنش به خبرهای منتشر شده در مورد این که آمریکا برای تامین امنیت ملوانان خود از ایران معذرت‌خواهی کرده ضمن تکذیب این ادعا، تاکید کرد که نه ایرانی‌ها خواستند ما عذرخواهی کنیم و نه ما معذرت‌خواهی کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
جو بایدن، معاون باراک اوباما در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گفت: وقتی مشکل فنی در قایق ایجاد شده باشد، آیا شما به دلیل نقص فنی معذرت‌خواهی می‌کنید؟ خیر. هم‌چنین از سوی ایران نیز هیچ درخواستی مبنی بر لزوم معذرت‌خواهی آمریکا وجود نداشته است و فقط روند معمولی طی شده است.

بایدن توضیح داد: ایرانی‌ها هر دو قایق آمریکایی را به دلیل نقص فنی آن‌ها متوقف کردند و سپس اعلام کردند که آن‌ها را آزاد می‌کنند و آزاد هم کردند.

بایدن ادامه داد: شرایطی مثل توقیف دو قایق آمریکایی دقیقا نشان دهنده اهمیت داشتن روابط دیپلماتیک با ایران است.

پس از آن که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس‌های تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواستار آزادی تفنگنداران آمریکایی شد، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا ضمن تشکر از جان کری به دلیل تلاش‌های دیپلماتیک خود در آزادی تفنگداران آمریکایی گفت از مقامات ایرانی برای همکاری در حل بدون تنش این موضوع تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران عصر روز سه‌شنبه دو قایق آمریکایی را که در آن 10 تفنگدار آمریکایی حضور داشتند و در مسیر بحرین به کویت قرار داشتند به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های ایران بازداشت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین