کد خبر: ۳۴۲۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

صندوق تامين خسارت بدنی کشور 47ساله شد

همزمان با چهل و هفتمين سال تاسيس صندوق تامين خسارت بدني کشور، دکتر علي جباري مديرعامل اين نهاد عمومي در پيامي ضمن گراميداشت تلاش هاي خدمتگزاران اين صندوق در سالهاي گذشته افق هاي نوين اين نهاد را ترسيم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در اين پيام آمده است: آن هنگام که در طليعه 23 دي ماه 1347 صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني به موجب ماده 10 قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث تأسيس شد ، باور قانونگذاران بر آن بود از آسيب ديدگاني حمايت کنند که با توسعه شهرنشيني و توليد خودرو در کشور در معرض خطر وسائط نقليه قرار مي گيرند.

جباری در ادامه پیام خود نوشته است: با تابش خورشيد نظام مقدس جمهوري اسلامي، چهره عدالت اجتماعي و رأفت اسلامي بر صندوق نيز حاکم شد و اين نهاد که مکمل صنعت بيمه کشور است در جهت کاهش آلام آسيب ديدگان حوادث رانندگي و آزادي زندانيان فاقد پوشش بيمه شخص ثالث اهتمام ويژه بکار بست. اينک و در آستانه تصويب نهايي قانون بيمه شخص ثالث و در طليعه چهل و هفتمين سالگرد تاسيس اين نهاد ، وظايف متعددي را قانونگذار بر دوش صندوق نهاده است و باحمايت جدي دولت تدبير و اميد صندوق بعنوان بيمه گر دوم پشتيبان صنعت بيمه شده است.

وی افزود: از آن هنگام که صندوق به موجب مصوبه مجلس شوراي اسلامي به فهرست قانون نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب 19 تيرماه1373 الحاق شد و در مجمع خود حضور وزراي محترم امور اقتصادي و دارايي ، دادگستري ،  صنعت، معدن و تجارت ، تعاون، كار و رفاه اجتماعي به همراه رئيس كل  بيمه مركزي را شاهد بود ، نگاه به اين نهاد حاکميتي همراه با انتظارات دوچندان شد. اين انتظارات بر آن داشت تا با ترسيم نقشه راه ، پويايي و اثربخشي اين نهاد با جديت دنبال شود و در اين راستا تعامل با نهادهاي قضايي ، شرکت هاي بيمه ، مجلس شوراي اسلامي گسترده تر از قبل پيگيري شد.

تشکيل اداره تحقيق ، راه اندازي دفاتر نمايندگي در مناطق مختلف کشور طبق مصوبه دولت محترم تدبير و اميد ، استخدام نيروهاي متخصص و جوان ، راه اندازي سيستم هاي نرم افزاري به منظور تسريع در رسيدگي به پرونده ها و خدمت رساني به مشمولين حمايت صندوق از جمله کارهايي بود که در مسير تازه ترسيم شده جامه عمل پوشيد.

به گزارش روابط عمومي صندوق تامين خسارت بدني کشور، در بخش دیگری از این پیام آمده است: نيروي انساني به عنوان سرمايه سازماني هر نهاد و مجموعه اي در پيشبرد اهداف نقشي موثر دارند و همواره تاکيد شده است کار در صندوق تامين خسارت بدني با توجه به رسالت هاي محوله نظام مقدس جمهوري اسلامي به آن ، کاري مقدس است. از اين روي همکاران اين نهاد همواره تلاش نموده اند امور محوله خود را به نخوه احسن انجام داده و کسب رضايت خلق خدا و خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در اين جا لازم مي دانم از تلاش هاي گذشتگان قدرداني نموده و به آناني که در اين مسير هميار صندوق بوده اند صميمانه خسته نباشيد عرض نمايم و براي همکارانم در صندوق توفيق آرزو نمايم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین