کد خبر: ۳۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

پاسخ دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به نامه سلطانی‌فر درباره قانون ضدایرانی کنگره آمریکا

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد UNWTO به نامه اعتراض مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص مصوبه اخیر کنگره آمریکا به منظور محدود کردن سفر به ایران پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛‌ متن نامه طالب ریفاعی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد UNWTO به سلطانی فر به شرح زیر است:

"بدینوسیله از جنابعالی برای ارسال نامه مورخ 22 دسامبر2015 درخصوص اطلاعیه اخیر دولت آمریکا پیرامون برنامه لغو روادیدش تشکر می‌کنم. در ابتدا به مناسبت آغاز فصل جدید زمستان برای شما و همکارانتان بهترین آرزوها را داشته و امید است در سال پیش رو، همکاری‌های سازنده میان سازمان ما و شما مستمر باشد.

طی سال‌ها، سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، تسهیل روادید را به عنوان ابزاری کارآمد برای گسترش رشد اقتصادی و اجتماعی از طریق گردشگری ترویج داده است و کماکان بر اساس ماده 8 کداخلاق گردشگری UNWTO، تمام کشورها را به ارتقا و ترویج سفر یکپارچه و آزادی در حرکت گردشگران فرا می‌خواند و این درحالیست که حق حاکمیتی برای کنترل ورود اتباع خارجی به قلمرو آنها، مسلم شمرده می‌شود.

امنیت بالطبع اولویتی برای تمام شهروندان و بازدیدکنندگان است و تلاشی در راستای تجربه رضایت بخشی برای بازدید کنندگان و حصول رشد پایدار طولانی مدت بخش گردشگری است. علی هذا، ایمنی و امنیت و سفر یکپارچه در تضاد با یکدیگر نیستند. بالعکس، تسهیل سفر و امنیت می‌توانند در کنار یکدیگر با حفظ امنیت ملی فرصتی را برای کشورها برای ارتقا و توسعه سفر و گردشگری به عنوان فعالیتی اجتماعی -اقتصادی ایجاد نمایند. با استفاده از تکنولوژی مناسب با سیستم روادید هر کشور، می‌تواند موجبات سفری قابل دسترس‌تر و مناسب درکنار افزایش امنیت فراهم کرد.

سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شاهد اهمیتی که دولت شما به توسعه و ارتقای صنعت گردشگری می‌دهد بوده است که حضور اخیر آن مقام عالی در کارگاه آمار و حساب‌های اقماری که اخیراً در تهران برگزار شد، خود دال بر این مهم است. مطمئن هستم کشور ایران با بهره مندی از منابع طبیعی و فرهنگی غنی، موفقیت‌های حاصله در گردشگری داخلی و بین المللی را با وجود تمام فراز و نشیب‌ها افزایش خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین