کد خبر: ۳۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

قرائتی:حوزه های علمیه خنده حلال تولید کند

رئیس ستاد نمازکشور خطاب به اساتید و طلاب گفت: باید در تبلیغ از راه خنده وارد شویم، حوزه های علمیه برای این که جوانان دنبال خنده های حرام نروند باید با حرف های شیرین و منطقی، برای آنها خنده حلال تولید کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی چهارشنبه شب در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آنها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعده ها را نخورند.

به گزارش ایرنا، وی گفت : در ارتباط با انتخابات همچنین به مردم بگوییم به هر شعاری گوش ندهید، با هر اشک و سوگندی فریب نخورید، به هر توجیهی، دل نبندید و به هر سخنرانی اعتماد نکنید، به هر جبهه و چهره ای خیره نشوید، به هر نیرو و دوستی اعتماد نکنید، به هر شنونده ای اعتماد نکنید.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور ما به دلیل عدم توجه و عمل به آیات قرآن کریم است و جامعه ما باید قرآنی، روایی و نهج البلاغه ای شود.

قرائتی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه ما باید قرآنی تر باشند، هر چند وضعیت حوزه ما از لحاظ توجه به مباحث قرآنی نسبت به گذشته بهتر شده ، ولی هنوز قرآن کریم در بورس نیست.

قرائتی خاطرنشان کرد: آنچه باعث تاثیرگذاری و گیرایی تبلیغ در میان جوانان و مردم می شود اخلاص ومحبت است و باید در کارهای تبلیغی، محور اصلی قرآن کریم باشد.

وی گفت: تبلیغ نباید مختص به زمان، مکان و برای رفع نیاز خاص شخص مبلغ باشد، اینکه کسی به خاطر مسائل مالی و رفع نیازهای خود، تبلیغ برود، هنر نیست، تبلیغ مربوط به فشارهای اقتصادی نیست که هر وقت ما وضع مالی خوبی پیدا کردیم دیگر به تبلیغ نرویم.

قرائتی خاطرنشان کرد: تبلیغ باید از روی اخلاص و با نیت ترویج احکام دینی باشد و اگر انگیزه های مادی به میان بیاید تبلیغ ما کارساز نخواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. 

در این مراسم از حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی، علی نظری منفرد، راستگو، قدوسی، دکتر محمد حسین زمانی و سید رضا عاملی و دکتر ناصر رفیعی به دلیل موفقیت در جنبه های مختلف تبلیغی تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین