کد خبر: ۳۴۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

مرگ 579 مازندرانی بر اثر تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماه سال، 579 مازندرانی بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی عباسی» با بیان این‌که 579 نفر شامل 464 نفر مرد و بقیه زن در 9 ماه سال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این آمار در مدت مشابه پارسال 594 نفر بوده که سه درصد کاهش داشته است.

عباسی میزان تلفات تصادفات رانندگی را در حوزه برون‌شهری 410، درون‌شهری 138 و راه روستایی 31 نفر برشمرد و افزود: این تعداد در مدت مشابه پارسال در حوزه برون‌شهری 404، درون‌شهری 154 و راه روستایی 36 مورد بوده است.

وی افزود: آمارهای ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی نشان می‌دهد در 9 ماه سال تلفات جانی تصادفات رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به تفکیک شهرهای استان تصریح کرد: ساری با 107، بابل با 81، آمل با 78 نفر بیشترین فوتی و رامسر با 6، عباس آیاد با 9، فریدونکنار با 10 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان این‌که در تصادفات احتمال آسیب‌های نخاعی منجر به فلج و یا حتی مرگ وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی و کیسه هوا می‌تواند به‌طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: سرعت زیاد مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای است در حالی که بستن کمربند ایمنی و استفاده از کیسه هوا در پیشگیری از آسیب‌ها بسیار سودمند است، کاهش سرعت، مهم‌ترین عامل پیشگیری از مرگ و میر است، چون در سرعت‌های بالا مغز نمی‌تواند به‌درستی تصمیم بگیرد و واکنش سریعی انجام دهد.

این مسئول اظهار کرد: هنگام تصادفات معمولاً سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خون‌ریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموماً سبب مرگ فرد می‌شود.

عباسی یادآور شد: بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد، این موضوع هم‌چنین در خصوص صدمات وارده به قفسه‌سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی هم‌چنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، صادق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین