کد خبر: ۳۴۲۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
توسعه گردشگری و صنایع دستی از اولویت های وزارت تعاون است

ربیعی: دولت یازدهم پرکار اما کم سرو صدا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه گردشگری، صنایع دستی و ICT روستایی با هدف تشکیل زنجیره ای منسجم در این حوزه ها، از اولویت های این وزارتخانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ربیعی چهارشنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قشم، افزود: ذائقه جهانی به سمت گردشگری پست مدرن می رود و اجرای این سیاست ها می تواند در شرایط پساتحریم، موجب افزایش ورود گردشگران بشود.

وی ببا بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های گردشگری بسیار گسترده و جذابی است، افزود: زیرساخت های این نوع گردشگری، فرهنگ محلی، خانه های روستائی و روابط اجتماعی است که می تواند به رونق گردشگری ایران منجر شود.

ربیعی اضافه کرد: برای مثال در روستای «برکه خلف» قشم خانه های وجود دارد که نمونه بارزی از این نوع گردشگری به شمار می رود و الگوهای خوبی برای آینده صنعت گردشگری ارزیابی می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ایران از هتلداری سنتی عبور کرده است و باید به سمت زنجیره کردن فعالیت های گردشگری محلی و بومی حرکت کنیم تا در شرایط پسا تحریم، بیشترین بهره را از داشته های خود ببریم.

ربیعی تاکید کرد: باید جذابیت های مختلف گردشگری کشور را بهم متصل کنیم و این رویکرد باید از تبلیغات در مبداء آغاز و مراحل آموزش تورگردان ها، توسعه خانه های محلی و تقویت صنعتگران حوزه گردشگری و صنایع دستی را طی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس جذابیت های منطقه ای به دنبال تحقق سیاست یاد شده است تا با برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در بخش اشتغال و ارایه امکانات و تسهیلات مناسب در بخش تعاون، به این اهداف دست یابد.

ربیعی اظهار کرد: بی شک از منظر این وزارتخانه چه در حوزه کار و اشتغال و چه در حوزه رفاه، به صنعت گردشگری و صنایع دستی نیازمندیم و باید این حوزه ها تقویت شود.

وی ادامه داد: امروزه توسعه به منزله بهتر زندگی کردن مردم در روستاها و محله های کوچک، شاداب بودن جامعه و توسعه صنایع گردشگری است که می تواند به توسعه مناطق روستایی منجر شود.

***دولت یازدهم دولت پرکار و کم سر و صدا 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی و نزدیک شدن به تاریخ اجرای برجام، گفت: دولت یازدهم دولتی پرکار، کم سر و صدا و در مواردی بی صداست.

وی اضافه کرد: این دولت نشان داد که می توان در سایه پیروی از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب، عظمت و عزت خود را به دیگر کشورها قبولاند و در کنار چرخش چرخ سانتریفیوژها، شاهد چرخیدن چرخ صنایع مختلف از جمله گردشگری بود.

ربیعی با بیان اینکه مردم کشور این دستاوردها را به خوبی درک می کنند، افزود: سال های سخت رکود و تورم حدود 40 درصد گذشته است و امروز به یک ثبات رسیده ایم و همه امید و اعتقاد داریم که روزهایی با تدبیر و امید و ایامی روحانی پیش رو است.

نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم عصر امروز /چهارشنبه/ با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز به کار کرد. 

در این نمایشگاه سراسری فعالان حوزه های گردشگری، هتلداری و صنایع دستی 29 استان، مناطق آزاد چابهار، انزلی، ماکو و اروند و فعالان گردشگری کشور عمان حضور دارند. 

برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین همراه با موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در 45 غرفه، برپایی چهار سیاه چادر عشایری و تخفیف 50 درصدی خدمات جامعه هتلداران قشم از ویژگی های جانبی این نمایشگاه سراسری به شمار می رود. 

نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم به مدت پنج روز از بیست و سوم تا بیست و هفتم ماه جاری از ساعت 16 تا 24 میزبان علاقه مندان است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین