کد خبر: ۳۴۲۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

صحبت‌های جالب فیلیپ لام در مورد توپ طلا

مدافع بایرن مونیخ صحبت‌های جالبی را در مورد توپ طلا و نحوه انتخاب برنده انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کاپیتان تیم قهرمان جهان 2014 از نحوه انتخاب برترین بازیکن جهان راضی نیست. او درباره این موضوع گفت: فکر می‌کنم زمان تغییر فرا رسیده و باید روش بهتری برای انتخاب بهترین بازیکن جهان وجود داشته باشد. شاید خیلی‌ها به دنبال شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن پاسخ باشند ولی اگر اینطور باشد باز هم 3 نفر اول همان‌هایی خواهند بود که دوشنبه در زوریخ معرفی شدند. در واقع توپ طلا ماهیت خود را از دست داده و تنها به محبوب ترین مهاجم جهان داده می شود.

سه بازیکن محبوب در فیس بوک همین سه نفر روز دوشنبه هستند: کریستیانو رونالدو 108 میلیون دنبال کننده، مسی بالای 81 میلیون و نیمار 54 میلیون طرفدار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بلیچر ریپورت، لام ادامه داد: اول از همه می‌خواهم بگویم مسی، رونالدو و نیمار فوتبالیست‌های فوق العاده‌ای هستند. بحث فراتر از آن است که درباره بودن این نفرات برای طولانی مدت در جمع بهترین‌ها صحبت کنیم. اما از خودم می‌پرسم بهترین روش برای انتخاب بهترین بازیکن سال چیست؟ البته که این جایزه برای بهترین بازیکن سال است. این بدان معناست که عملکرد این فرد در زمین و جایزه هایی که برده مورد بررسی قرار می‌گیرد اما وقتی سرمربی و کاپیتان تیم های ملی و جمعی از روزنامه نگاران 209 کشور دنیا رای می‌دهند تنها تعداد کمی هستند که با دانش خود نفرات برتر را انتخاب می کنند. پنج بار در این رای گیری شرکت کردم اما خودم را از این قاعده مستثنی نمی‌دانم.

لام در ادامه گفت: با این روش کاملا آشنایی دارم. در طول فصل برای شما پیامی می‌آید و از شما می‌خواهند که سه بازیکن از بین کاندیدها انتخاب کنید اما همان انتخاب هایی را می‌کنید که واضح است. یعنی همان چیزی که در فیس بوک اتفاق می‌افتد. شما کسانی را انتخاب می‌کنید که بیشتر نشان داده شدند و بیشتر از آنها گفته شده است. بازیکنانی که در داخل و خارج زمین و همه جا هستند. شما رای به بیشترین بازدیدکننده می دهید.

مدافع ملی پوش بایرن مونیخ گفت: فابیو کاناوارو تنها مدافعی است که جایزه‌ بهترین بازیکن دنیا را بدست آورده است. لوتار ماتیوس فراموش نشدنی این جایزه را سال 1991 به عنوان یک هافبک برنده شد و بعد از او زین الدین زیدان سه بار به این عنوان رسید اما ماتیوس به مراتب تهاجمی‌تر بود. هر دوی آن‌ها این عنوان را قبل از شروع واقعی عصر دیجیتال بردند. اولیور کان و مانوئل نویر نامزد شدند اما بعد از سال 1963 که لو یاشین به این عنوان رسید، هیچ دروازه‌بانی برنده نشده است. فقط بازیکنانی که گل می‌زنند می‌توانند به بهترین بازیگن سال لقب بگیرند.

او در پایان گفت: قطعا لحظه‌ای که توپ به تور می‌رسد، به بچه ها انگیزه می‌دهد که بازی کنند و آن ها را مشتاق می‌کند به یک باشگاه بپیوندند. ورزش ما به مهاجمان زهردار گلزن و قهرمان نیاز دارد اما فوتبال بسیار بیشتر از آن لحظه است. فوتبال کار تیمی، اتحاد، دفاع، پاس گل و جنگدگی است. اما فوتبال بسیار بیشتر از آن لحظه است. شاید نباید برای یک ورزش تیمی تنها یک جایزه وجود داشته باشد. چهار جایزه‌ مجزا برای بهترین دروازه بان، مدافع، هافبک و مهاجم. این برای آن است که من فکر نمی‌کنم شما بتوانید یک نفر را به عنوان بهترین بازیکن دنیا داشته باشید. در سال 2015 لیونل مسی برنده‌ جایزه بهترین مهاجم دنیا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین