کد خبر: ۳۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

القاعده، ایتالیا را تهدید کرد

آژانس 'الخبر' موریتانی ادعا کرد که نسخه ای از پیام صوتی - تصویری القاعده را دریافت کرده که در آن ایتالیا متهم به اشغال لیبی و تهدید شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابو یوسف العنابی یکی از رهبران گروه تروریستی موسوم به 'اقمی' که شاخه شمال افریقایی القاعده محسوب می شود، در این پیام گفت: ایتالیا لیبی را اشغال کرده است. ما ملتی هستیم که تسلیم نمی شود، باید از روی جنازه های ما عبور کنید. ما یا پیروز می شویم و یا می میریم.

العنابی در این پیام ، توافق در خصوص تشکیل دولت وفاق ملی در لیبی را یک توطئه محسوب و رم را تهدید کرده و افزود: شما مهاجمان جدید و نوه های ژنرال 'گراتسیانی' (ژنرال جنگی ایتالیا در زمان فاشیسم در لیبی) هستید، از داخل شدن به سرزمین عمر مختار پشیمان خواهید شد و با تحقییر از این کشور خارج می شوید.

روزنامه 'ایل جورناله' اخیرا نوشته بود که ائتلاف ضد داعش پس از مداخله نظامی در سوریه اکنون خود را آماده مبارزه در لیبی می کند. تا چند هفته دیگر یکهزار نظامی انگلیسی به لیبی اعزام می‌شوند تا از پیشروی داعش جلوگیری کنند. در این عملیات، در مجموع 6 هزار سرباز شامل نیروهای ویژه انگلیس، تفنگداران آمریکایی و سربازان فرانسوی حضور خواهند داشت و فرماندهی این نیروها برعهده ایتالیا خواهد بود که محدود به هماهنگی نیروها در میدان می شود و مشارکت سربازان ایتالیایی در خط اول رد شده است.

به گزارش ایرنا، ماموریت سربازان خارجی در لیبی تنها محدود به شناسایی اهداف نمی شود؛ بلکه آنها به مبارزه علیه داعش می پردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین