کد خبر: ۳۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

95درصد مبتلایان به دیسک کمر نیاز به جراحی ندارند/درمان بدون نیاز به تیغ

خیلی‌ها تصور می‌کنند در صورت ابتلا به دیسک کمر بهترین روش رفتن زیر تیغ جراحی است اما به گزارش واحد مرکزی خبر،۹۵ درصد بیماران مبتلا به دیسک های کمر را می توان با روش های غیرجراحی درمان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دكتر رضا سلمان روغني، دبير نوزدهمين همايش طب فيزيکي گفت: علاوه بر اين در حال حاضر بيش از 95 درصد موارد كمردردهاي حاد با روش هاي غيرجراحي درمان مي شوند اما در ايران اينطور نيست و يکي از محورهاي اصلي کنگره به اين موضوع مي پردازد.

دبير نوزدهمين كنگره طب فيزيكي درباره محورهاي اين همايش گفت: اين كنگره با محورهاي تازه هاي توانبخشي و طب فيزيكي، درمان هاي غيرجراحي، دردهاي عضلاني، سكته هاي مغزي و ضايعات نخاعي برگزار مي شود.

وي افزود: روش هاي غيرجراحي در ابتدا شامل دارودرماني و درمان هاي فيزيکي است كه اگر بيماران با اين روش جواب نگرفتند، تزريقات تخصصي تحت گايداشعه ايکس و يا سونوگرافي در ستون فقرات، در مفاصل و در كنار ريشه هاي عصبي انجام مي شود.

سلمان روغني گفت: اين روش ها در جوانان و افراد ميانسال بهتر جواب مي دهد اما در سالمندان كمتر است ولي چون در اين روش ها بي هوشي عمومي داده نمي شد، براي سالمندان كم خطرتر است.

دبير نوزدهمين كنگره سالانه انجمن طب فيزيكي، توانبخشي و الکترودياگنوز ايران افزود: با استفاده از اين روش ها، در حقيقت بدون اينكه تيغ جراحي به بيمار برخورد کند، بيمار درمان مي شود و کمترين آسيب به آناتومي و فيزيولوژي بدن وارد مي شود.

به گزارش خبرآنلاین، وي گفت: ممكن است در برخي بيماران اين روش ها جواب ندهد كه در نهايت بيمار نيازمند جراحي مي‌شود؛ تعيين مرز بين روش هاي جراح و غير جراحي در کمر دردها از اهداف اصلي اين کنگره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین