کد خبر: ۳۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

رییس دفتر اوباما: رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیماتی با اختیارات ویژه می گیرد/ مقاومت برابر کنگره

رییس دفتر ویژه باراک اوباما در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد درآخرین سال تصدی خود با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری و بدون اتکا به حمایت کنگره این کشور تصمیم های متهورانه ای را از طریق فرمان ویژه رئیس جمهوری به اجرا بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دنیس مک دونو روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران بدون اشاره به جزییات طرح های اوباما گفت: رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد در ماه های باقی مانده از آخرین سال تصدی خود احکام متهورانه ای را با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری صادر کند.

به گفته وی اوباما مصمم است با تمهیدات لازم با اقدامات احتمالی مخالفان خود بمنظور خنثی کردن این احکام بعد از دوران تصدی خود مقابله کند.

رئیس دفتر اوباما تلویحا این نکته را نیز به خبرنگاران القا کرد که وی تصمیم دارد در مقابل هرگونه فشاری از سوی کنگره این کشور مقاومت کند و در صورتی که ضرورت داشته باشد برای اجرای همه طرح های خود از فرمان ویژه ریاست جمهوری استفاده نماید.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: سئوال مهمی که رئیس جمهوری آمریکا خیال دارد از خود بپرسد این است که چرا نکنم؟ درحالی که جزییات مربوط به طرح های رییس جمهوری آمریکا در آخرین سال تصدی او هنوز به خوبی روشن نیست، وی در آخرین نطق سالانه خود به صراحت اعضای کنگره آمریکا را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت کنگره در موارد زیادی با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری این طرح ها را به اجرا درخواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین