کد خبر: ۳۴۲۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

ادامه ماجرای احضار سینماگران به دادگاه/ توضیحات سازمان سینمایی

10 سینماگر ایرانی برای توضیح در زمینه پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌اند.معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پیگیر مساله دعوت تهیه کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی دعوت جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در جلسه ای به دادسرای فرهنگ و رسانه در روز شنبه حبیب ایل بیگی اعلام کرد: حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پی این خبر پیگیر موضوع شده و در گفتگو با مسوولان قضایی کشور به عنوان نهاد صیانت کننده از عرصه فرهنگ و هنر از کم و کیف این موضوع مطلع شد. 

وی یادآور شد: رییس سازمان سینمایی برای حل مساله پیش آمده پیگیر امور است و در این راستا تعامل بسیار موثری با مسئولان محترم قضایی کشور انجام شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: با توجه به تعامل بسيار خوب بين سازمان سينمايي و قوه محترم قضاييه اين مساله از سوي رييس سازمان پيگيري شد. هيچ ترديدي در عزم راسخ قوه قضاييه بر حفظ كرامت و صيانت از هنرمندان كشور به عنوان سرمايه هاي بي بديل اجتماعي وجود ندارد. دعوت ياد شده تنها جهت بررسي، آگاهي بخشي و صيانت از اهالي سينماست و بر خلاف آنچه در رسانه ها آمده جنبه سلبي و إحضاريه ندارد. 

ایل بیگی ادامه داد: در هفته های گذشته در دفتر اینجانب با حضور مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد و دبیر شورای عالی تهیه کنندگان، رییس کانون پخش کنندگان فیلم، محمد رضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای و مشاور حقوقی سازمان جلسه ای را در این باره داشتیم و نامه های رسیده درباره پخش آگهی از شبکه های ماهواره ای را بررسی کردیم و نقطه نظرات در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تصریح کرد: تهیه کنندگان و پخش کنندگان از این ماجرا اعلام برائت کرده و خواستار برخورد با این شبکه های ماهواره ای که اقدام به پخش تبلیغات آثارشان می کنند. 

ایل بیگی تاکید کرد: پخش آگهی از شبکه های ماهواره ای و نیت هایی که بعضا بدخواهان کشور برای هدف قرار دادن سینما دارند مشخص است. 

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان محترم قضایی و تهیه کنندگان و پخش کنندگان دعوت شده و حضور خود در این جلسه گفت: اینجانب نیز با توجه به تاکید سازمان سینمایی برای رفع این مساله در جلسه یاد شده حضور خواهم داشت.

به گزارش آفتاب، پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند که 10 سینماگر ایرانی برای توضیح در زمینه پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌اند. این سینماگران روز شنبه با حضور در دادسرا باید در زمینه پخش تیزرهایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای توضیح دهند.

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم جامه‌دران یکی از این تهیه‌کنندگان نیز در گفت‌وگو با سایت «سینماسینما» خبر احضارش به دادسرا را تأیید کرد و توضیح داد که فیلم جامه‌دران هم‌اکنون در آمریکا و کانادا و ... در حال اکران است.گویا پخش تیزرهای چنین فیلم‌هایی با توجه به اکران آنها در خارج از کشور، از سوی پخش‌کننده خارجی این فیلم‌ها صورت گرفته است.با توجه به اکران این فیلم‌ها در خارج از کشور، امکان دیگری جز شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ چنین فیلم‌هایی وجود ندارد.

او می‌گوید: وقتی تلویزیون ایران در تیزرهای تبلیغاتی فیلم جامه‌دران، پگاه آهنگرانی و باران کوثری را حذف می‌کند، آیا شرایط مناسبی برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی وجود دارد؟ این در حالی است که هزینه‌های بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بسیار زیاد است. در این وضعیت چه شرایطی برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی فراهم شده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
3
اين چه حماقت است پس بنابر اين مسئولان را هم باز داشت كنيد چون تصويرش را در شبكه هاي ماهواره اي پخش مي كنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین